|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pomoc studujícím při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů a intervenčních zásahů k promyšlené práci s žákovskou motivací.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (08.02.2024)
|
|
||
Po absolvování kurzu studující:
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Blatný, M. (2010): Psychologie osobnosti. Praha, Grada. Csikszentmihalyi, M. (2017): Flow a práce. Praha, Portál. Hrabal, V., Man, F., Pavelková,I. (1989): Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN. Hrabal, V., Pavelková, I. (2010): Jaký jsem učitel. Praha, Portál. Maslow, A. H. (2021): Motivace a osobnost. Praha, Portál. Nakonečný, M. (1996): Motivace lidského chování. Praha, Academia. Pavelková, I. (2002): Motivace žáků k učení. Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK. Pavelková, I., Urbanová, D. (2018). Nuda v edukačním kontextu: Teoretické konceptualizace a výzkumné metody. Československá psychologie, LXII/4, s. 350 -365. Pavelková, I., Kubíková, K., Boháčová, A. (2020): Strach a školní výkon. Pedagogika, 70/2, s. 139 – 156. Soukup, J. (2020): Motivační rozhovory v praxi. Praha, Portál. Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
1. Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. 2. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. 3. Motivování žáků ve škole a v rodině: poznávací, výkonová a sociální motivace. 4. Překonávání krizí v motivaci k učení, příčiny žákovské nemotivovanosti. 5. Strach a nuda ve škole, copingové strategie, flow motivace. 6. Pedagogická diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb. Autodiagnostika učitele v motivační oblasti. Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (08.02.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14590 Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (07.01.2024)
|
|
||
Studující na základě absolvování předmětu dokáží: - definovat vnější a vnitřní zdroje motivace ve škole, - charakterizovat alespoň 3 teorie motivace a vysvětlit jejich aplikaci ve školním prostředí, - popsat zákonitosti učení a vliv motivace na učení a jeho výsledky, - vysvětlit proces rozvoje poznávacích, výkonových a sociálních potřeb a perspektivní orientace u žáků/studujících, - uvést příčiny žákovské nemotivovanosti a definovat přiléhavá doporučení a efektivní strategie k udržení motivace, - popsat aspekty strachu a nudy ve školním prostředí, - samostatně provádět autodiagnostickou činnost v oblasti motivace. Poslední úprava: Vozáb Němcová Dana (07.10.2024)
|