Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu - OPNV3V003C
|
|
|
||
Kurz je zaměřen na rozvoj profesního vidění studentů prostřednictvím rozboru videozáznamů hodin výtvarné výchovy. Jedná se buď o hodiny výtvarné výchovy odučené jiným učitelem, nebo hodiny, které studenti naplánují a realizují sami. Sledování videozáznamů umožňuje zaměřit se na výukové situace v jejich komplexitě. Prostřednictvím užívaného rámce umožňuje studentům zaměřit se na podstatné obsahové aspekty výuky jako jsou cíl výuky, učivo, tvorba významu, komunikace v hodině aj. Videoklub vychází z výukové praxe, je vhodným rozšířením praxí studentů. Je reflektivně pojatý, orientovaný na diskusi a kooperaci.
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 3 hodiny Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 30 hodin Příprava na zápočet 10 hodin Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|
|
||
zápočet udělený na základě průběžně odevzdané práce Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|
|
||
KITZBERGEROVÁ, L. (2014) didaktika výtvarné výchovy. Praha: Pedagogická fakulta NOVOTNÁ, M. (2019) Čeho si všímají studenti učitelství na videonahrávce hodiny výtvarné výchovy? Praha: Výtvarná výchova 59(1-2), s. 30-47 VONDROVÁ, N. et al. (2020) Video-interventions: Bridges between theory and practice in pre-service teachers´development. Praha: Karolinum Press Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (20.04.2021)
|