|
|
|
||
Předmět je určen studentům oborového studia TVS a poskytuje informace o možnosti zařazení kolektivních netradičních sportovních her do výuky tělesné výchovy na všech stupních škol. Seznamuje studenty s technikou a metodikou nácviku herních činností jednotlivce, jejich řetězci a s herními kombinacemi. Vše je zaměřeno na využití ve školní tělesné výchově. Herní činnosti jednotlivce, herní kombinace i herní systémy jsou studentům prakticky předvedeny a je vysvětleno jejich použití v tréninku i v utkání. Praktická výuka se týká těchto netradičních sportovních her: ringo, indiaca, streetball, korfball, tchoukball, bumbácball,spikeball, kanjam, kubb, mölkky.
Poslední úprava: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Studující získají rozšířující znalosti a dovednosti pro individuální i týmové netradiční hry. Poslední úprava: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast na hodině (80%) - akceptuje se 1 absence. Poslední úprava: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
BOMPA, TO. Periodization: theory and methodology of training. Champaign: Human Kinetics, 1999. ISBN: 978-0736074834. BOMPA, T.O. Total training for youth champions. Champaign: Human Kinetics, 2000. ISBN: 978-0736002127. KYSEL, J. Florbal. Praha: Grada, 2010. ISBN: 80-247-3615-0. RŮŽIČKA I. a kol. Netradiční sportovní hry. Praha: Portál, 2013. ISBN: 978-80-262-0337-7. PSOTTA, R.; VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009. ISBN: 978-80-246-1694-0. TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0875-2. SKRUŽNÝ, Z. Florbal. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0383-1. TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry II. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1330. THOMAS, J. R.; NELSON, J. K. Research methods in physical activity. Champaign: Human Kinetics, 2005. ISBN 0-7360-5620-3. WILSON, J. Inverting the pyramid. Prague: Orion, 2018. ISBN 9781474609296. Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (09.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|
|
||
Studující aplikuje optimální technické provedení herních činností jednotlivce, vyhodnocuje vzniklé herní situace a reaguje na ně v souhře s týmem, rozvíjí herní kreativitu a spolupráci. Studující zvládá základní technicko-taktické činnosti hry, aplikuje je v průběhu utkání a aktivně reaguje na měnící se situace v poli, posiluje kondiční i koordinační schopnosti. Studující uplatňuje pravidla a principy fair play, využívá technické dovednosti při střelbě a obraně, hodnotí herní situace a volí vhodné řešení v rámci týmové strategie. Studující aplikuje základní útočné i obranné herní činnosti, respektuje princip smíšených týmů, vyhodnocuje herní situace a podporuje spolupráci v kolektivní hře. Studující osvojuje základní individuální dovednosti (dribling, střelba, přihrávka), uplatňuje je v utkání, analyzuje herní situace a rozhoduje se podle aktuální herní strategie. Studující zvládá herní dovednosti specifické pro jednotlivé hry, aplikuje je v praxi, přizpůsobuje svou činnost dynamice hry a rozvíjí schopnost týmové spolupráce i soutěživosti. Poslední úprava: Vighová Kristýna, PhDr. (17.09.2025)
|