|
|
|
||
Dirigentské praktikum je předmět, ve kterém studenti programu Sbormistrovství mají možnost prakticky využít znalostí nabytých při studiu ostatních disciplín (Příprava dirigentských výkonů, Hra partitur, Hlasová výchova, atd.). Nabízí možnost zkoušet s komorním sborem literaturu zajímavou především z dirigenstského hlediska. Význam předmětu spočívá v okamžité možnosti konzultace dirigentské problematiky s vyučujícím.
Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (17.01.2024)
|
|
||
1.Syntetizovat dílčí profesní znalosti a dovednosti z předchozích disciplín do komplexní činnosti během zkouškového procesu. 2. Motivačně komunikovat se členy skupiny za použití adekvátní odborné terminologie. 3. Systematicky a metodicky správně vést nácvik nové skladby v daném časovém penzu. 4. Pohotově reagovat na interpretační nedostatky a navrhovat správná řešení. 5. Cíleně pracovat se všemi hudebně výrazovými prostředky. 6. Spontánně realizovat části partitury na klavír. 7. Gesticky ztvárnit průběh skladby s inspirativím hudebním prožitkem. 8. Fundovaně argumetovat při dotazech na interpretační pojetí. Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
Pravidelná aktivní účast ve výuce (max. 3 absence), 2x praktické sbormistrovské vystoupení. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
Sandt, J. Choral conducting. Bologna: Libreria Musicale Italiana, 2017. ISBN 97-8887-0969-20-7. Phillips, K. Basic Techniques of Conducting. Oxford University. ISBN 9-7801-9509-937-9. Partitury skladeb pro sbor s odlišnou interpretační problematikou Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
1. Metodika rozezpívání 2. Motivační úvod k nácviku, popř. překlad textu 3. Užití správných metod nácviku 4. Pohotovost hraní partitury na klavíru 5. Dirigentské ztvárnění skladby 6. Práce s deklamací, dynamikou, agogikou 7. Analýza a formulace problémů 8. Motivační komunikace 9. Časové rozvržení zkoušky Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (20.02.2024)
|
|
||
Student - syntetizuje dílčí profesní znalosti a dovednosti z předchozích disciplín do komplexní činnosti během zkouškového procesu - motivačně komunikuje se členy skupiny za použití adekvátní odborné terminologie - systematicky a metodicky správně vede nácvik nové skladby v daném časovém penzu - pohotově reaguje na interpretační nedostatky a nabízí správná řešení - při nácviku skladby cíleně pracuje se všemi hudebně výrazovými prostředky - spontánně realizuje části partitury na klavír - gesticky ztvární průběh skladby s inspirativím hudebním prožitkem Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (08.09.2025)
|