Oborová praxe v sppg II - OPNS1S137B
|
|
|
||
Vede studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí jak na vzdělávacím procesu, tak provádí diagnostickou činnost. Je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení, závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (03.03.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Praxe je zaměřena na diagnostickou činnost speciálního pedagoga. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se aktivně podílí i na vzdělávacím procesu, je schopen interpretovat a obhájit jím zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. O své činnosti si vede deník praxe. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (03.03.2020)
|
|
||
Absolvování praxe v plném rozsahu, který předepisuje studijní plán. K zápočtu student předloží deník praxe. Zápočet lze dvakrát opakovat. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
•CARELSE, S., DYKES, G. (2014). Integration of theory and practice in social work: Challenges and triumphs. Social Work/Maatskaplike Werk. 49. 10.15270/49-2-62. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/274243890_Integration_of_theory_and_practice_in_social_work_Challenges_and_triumphs
•CLAPTON, G., CREE, V. (2004). Integration of learning for practice: Literature review. In Learning for effective and ethical practice. Edinburgh: Scottish Institute for Excellence in Social Work Education. Retrieved from: http://www.socialwork.ed.ac.uk/__data/assets/word_doc/0005/239045/Final_Lit_Review.doc
•HUPKOVÁ, M, PETLÁK, E. (2004). Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava : Iris.
•MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. (2010). Sociální práce v praxi. Praha: Portál.
•SLAVÍK, J., SIŇOR,S. (1993). Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 18(2).
•THOMPSON, N. (2000). Theory and practice in human services. Buckingham, UK: Open University. Retrieved from: https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/31968048/0335204252.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3DTheory_and_practice_in_human_services_Th.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20191002%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20191002T090417Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=b64e9599aeeb4b1aec692d3331fdc42103b62970c28fac956d1bcd458ab1138c
•VALENTA, J. (2004). Manuál k tréninku řeči lidského těla : didaktika neverbální komunikace. 1. Kladno : ASIS.
•WRENN, J., WRENN, B. (2009). Enhancing Learning by Integrating Theory and Practice. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 21(2). 258-265. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ899313.pdf
•
•HAWKINS, P., SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
•KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. (2003). Syndrom vyhoření. Praha: Státní zdravotní ústav. Dostupné z: http://www.szu.cz/uploads/documents/czzp/edice/plne_znani/brozury/syndrom_20vyhoreni.pdf
•PTÁČEK, R. a kol. (2018). Syndrom vyhoření a životní styl učitelů českých základních škol. Česká a slovenská psychiatrie, 144(5), 199-204. Dostupné z: http://www.cspsychiatr.cz/dwnld/CSP_2018_5_199_204.pdf
•MICHALÍK, J. (2011). Zdravotní postižení a pomáhající profese. Praha: Portál. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (03.03.2020)
|