|
|
|
||
Uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte. Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.
Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (28.05.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky edukace dítěte se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
Zápočtová práce na zadané téma vztahující k vybrané cílové skupině. Návrh didaktické pomůcky pro raný a předškolní věk k vybrané cílové skupině. Aktivní účast na seminářích, vyžaduje se 90%. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MU, 2012. ISBN 978-80-210-6044-9. BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I., VÍTKOVÁ, M. Děti se speciálními vzdělávacími pozřebami v mateřské škole. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-237-6. KVĚTOŇOVÁ,L.(ed) Edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v raném a předškolním věku. Paido, Brno, 2004 ISBN 80-7315-063-8. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha SPN, 1992. ISBN 80-04- 25236-2 MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha, H&H 2001 ISBN 80-86022-92-7 MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno, Paido 2000 ISBN 80-85931-86-9. OPATŘILOVÁ, D., NOVÁKOVÁ, Z., VÍTKOVÁ, M. Intervence u dětí se zdravotním postižením v raném věku. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80- 7315-240-6. ŘÍČAN,P., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Dětská klinická psychologie. Praha, Grada 1997 ISBN 80-7169-512-2.
Doplňující literatura: HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. PULDA, M Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno, Masarykova univerzita 1994. ISBN 80-210-0476-2. ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha, Potál 2003. ISBN 978-80-7178- 546-0. VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopsychologie dětského věku. Praha, UK Karolinum 1995. ISBN 80- 7184-053-X. VÍTKOVÁ, M. (ed). Možnosti reedukace zraku u dětí s kombinovaným postižením. Paido, Brno, 1999. ISBN 80-86633-22-5. Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (28.05.2018)
|
|
||
1. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se sluchovým postižením 2. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte se zrakovým postižením 3. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s NKS 4. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s tělesným postižením 5. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s mentálním postižením 6. Edukační specifika raného a předškolního věku dítěte s kombinovaným postižením Poslední úprava: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|