|
|
|
||
Předmět přináší orientaci v kurikulu pedagogických předmětů na různých typech škol, propojuje teoretické poznatky s didaktickou analýzou konkrétních výukových situací ve výuce pedagogiky. Vede studující k porozumění základním plánovacím, výukovým, organizačním a evaluačním činnostem učitele.
Cíl: Studující charakterizují a uvedou do souvislostí základní didaktické pojmy v kontextu výuky pedagogických předmětů. Prokáží orientaci v kurikulu výuky pedagogických věd na středních školách, porozumí principům didaktické analýzy učiva.
1. Portfolio, druhy, formy a účel. Didaktické portfolio.
2. Výuka pedagogiky na středních školách a observační praxe v oboru. Hospitačním záznamy, nástroje posuzování kvality výuky pedagogiky.
3. Kurikulum pedagogických předmětů na Pedagogickém lyceu: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
4. Kurikulum pedagogických předmětů v oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
5. Kurikulum pedagogických předmětů v oboru Sociální činnost: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
6. Kurikulum pedagogických předmětů oboru Pedagogika pro asistenty ve školství: pojetí, cíle, tematické celky a výstupy. Potřeby žáků ve výuce, profil absolventa.
7. Učebnice pedagogiky pro střední školy.
8. Komplexnost cílů výuky pedagogiky, klíčové kompetence a očekávané výstupy.
9. Struktura přípravy učitele na vyučování. Modelová didaktická analýza učiva vybraného tematického celku.
10. Reflexe a hodnocení přípravy na vyučovací hodinu, kritéria materiálů v didaktickém portfoliu.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.05.2020)
|
|
||
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7981 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (22.05.2020)
|