|
|
|
||
Cílem kurzu je revize, upevnění a ucelení poznatků budoucích učitelů matematiky v oblasti školské matematiky, přesahů do matematiky vysokoškolské a aplikací v přírodních vědách. Absolvent kurzu by se měl orientovat v probíraných tématech, být schopen uvádět příklady k probíraným tématům srozumitelné žákům základní či střední školy a volit vhodné úlohy demonstrující aplikace vysokoškolské matematiky v učivu školy základní a střední. K tomuto účelu jsou využity rozmanité úlohy na pomezí vysokoškolské a středoškolské matematiky, které byly využívány jako maturitní v gymnaziálních třídách se zaměřením na matematiku. Úlohy budou řešeny, ale také analyzovány z didaktického pohledu.
Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||||||||||||||||
Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Zhouf, J. (2015). Písemné maturitní zkoušky do gymnaziálních tříd se zaměřením na matematiku (4., rozš. vyd). Gymnázium Christiana Dopplera. Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Účast na seminářích a plnění domácích úkolů. Napsání testu složeného z úloh vybraných z výše uvedené sbírky. Úlohy v testu nemusí být zcela totožné s úlohami ve sbírce (z důvodu časté chybovosti). Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6593 Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Student s porozuměním vyřeší úlohy zadané v předmětu. Prostřednictvím těchto výsledků učení cílíme zejména na rozvoj následujících kompetencí z kompetenčního rámce absolventa učitelství: Kompetence 1.2: Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami. Zejméma: 1.2.2 - V rámci didaktické transformace efektivně vytvářím příležitosti pro učení a využívám vhodné vyučovací metody a prostředky pro učení, např. učební úlohy, situace, modely a modelové příklady, a informační zdroje, včetně digitálních. 1.2.5 - Pracuji s prostředím pro učení žáků, včetně digitálního, tak, aby podporovalo jejich učení ve vyučovaných oborech. 1.2.6 - Pracuji s předporozuměními (prekoncepty), včetně chybných porozumění (miskonceptů), která žáci a žákyně mají o klíčových pojmech ve vyučovaných oborech, a s častými chybami a překážkami pro porozumění obsahu. Poslední úprava: Janda David, Mgr., Ph.D. (26.09.2025)
|