|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s prací matematiků a didaktiků z různých institucí v rámci vědeckého didakticko-matematického semináře na katedře matematiky a didaktiky matematiky i akcí pro učitele matematiky pořádaných katedrou. Náplň předmětu je dán pozvanými přednášejícími (viz historie semináře zde http://kmdm.pedf.cuni.cz/kmdm-2/matematicko-didakticky-seminar/). Část přednášek bývá v anglickém jazyce.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Studující se seznámí s vybranými výsledky práce matematiků a didaktiků z různých institucí a s jejich aplikací při výuce na různých stupních škol. Prohloubí si tak své dosavadní matematické a didakticko-matematické znalosti. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Celková studijní zátěž studenta 55 h Přímá výuka 6 h (pokud se některé výuky student nezúčastní, bude plnit úkol navíc v příslušném rozsahu) Zhlédnutí videozáznamů přednášek 5 h Účast na akci pro učitele - Setkání s Hejného metodou a/nebo Dva dny s didaktikou matematiky 10 h Nepřímá výuka (příprava na semináře, plnění průběžných úkolů, studium literatury a studijních materiálů) 34 h Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Literatura se řídí tématy jednotlivých seminářů a je studentům zadávána na začátku semestru v Moodle kurzu. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích a doporučených akcích pro učitele a plnění průběžných úkolů v Moodle. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Ke kurzu bude určen kurz v Moodle, údaje ke vstupu dostanou přihlášení studenti na začátku semestru. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|
|
||
Studující - popíše výsledky didakticko-matematického výzkumu představeného v přednášce a zhodnotí jeho možné důsledky pro výuku matematiky Pozn. Konkrétní výstupy učení vyplynou z povahy přednášek, jejichž náplň je v každém semestru jiná. Výstupy učení se týkají zejména kompetence 1 Vyučované obory a jejich zprostředkování žákům a žákyním a jejích dílčích bodů 1.1. Rozumím vyučovaným oborům a dále se v nich rozvíjím a 1.2. Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákůma žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami Kompetenčního rámce absolventa a absolventy učitelství - matematika, verze červen 2025 (KRAUM). Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.09.2025)
|