|
|
|
||
Předmět má stejné cíle jako předměty Didaktika matematiky 1 a 2, na které úzce navazuje. U níže uvedených obsahů bude pozornost věnována didaktické rekonstrukci učiva, problémům žáků s porozuměním pojmům a postupům, výukovým praktikám, metodickému zpracování při výuce pojmů a postupů a reedukaci žákovských formálních poznatků: Goniometrie a trigonometrie, Práce s daty a statistika, Kombinatorika a pravděpodobnost, Pokročilé funkce. Specifická pozornost bude věnována problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v matematice (žáci s SPU a žáci talentovaní na matematiku).
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Studující Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Aktivní účast v kurzu (docházka). Plnění úkolů v Moodle. Ve zkouškovém období písemný test z probraných pojmů s ústní rozpravou. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika). Sborníky z konferencí pro učitele matematiky (např. Dva dny s didaktikou matematiky, Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let, Setkání učitelů všech typů a stupňů škol, Ani jeden matematický talent nazmar). Ročenky Matematické olympiády a Matematického klokana BLAŽKOVÁ, R. Specifické vývojové poruchy učení a možnosti podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice. In Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31. CD ROM, ISBN 80-7015-097-1. ISBN 80-7015-085-8. BLAŽKOVÁ, R. a kol. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-89-3 POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-326-9 Další doporučená literatura bude doporučována průběžně přes Moodle. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Výuka goniometrie a trigonometrie Práce s daty a statistika Kombinatorika a pravděpodobnost Pokročilé funkce Žáci se specifickými poruchami učení v matematice Žáci talentovaní v matematice Výuka na střední odborné škole. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Kurz v Moodle, stejný jako pro předmět Didaktika matematiky 1 a Didaktika matematiky 2. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|
|
||
Výsledky učení jsou vztahovány ke Kompetenčnímu rámci absolventa a absolventy učitelství - matematika, verze červen 2025 (KRAUM) a obecnému kompetenčnímu rámci z roku 2023. Jedná se zejména o kompetenci 1.2 "Didakticky zprostředkuji obsah vyučovaných oborů žákům a žákyním v souladu s jejich vzdělávacími potřebami". Číslo za daným výsledkem odpovídá číslu příslušného bodu kompetence, kam daný výsledek zejména zapadá. Obsahová složka (goniometrie a trigonometrie, práce s daty a statistika, kombinatorika a pravděpodobnost) Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (09.09.2025)
|