|
|
|
||
Integrace nejazykových předmětů a cizího jazyka (CLIL), zde výuka matematiky v cizím jazyce, je kurzem, který usiluje o rozšíření dovedností budoucích učitelů o ty, které jsou specifické pro tento způsob výuky. CLIL je široký termín, který označuje výuku některého z nejazykových všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím cizího jazyka (např. matematika v anglickém jazyce). Obsah daného předmětu je rozvíjen v cizím jazyce a naopak, cizí jazyk se procvičuje a zdokonaluje pomocí obsahu příslušného předmětu. Za formu CLIL se považuje již takové vyučování, kde se minimálně 25 % výuky odehrává v cizím jazyce. Postupně se obsah a jazyk dostávají do rovnováhy, obě složky se integrují. Výuka má dva cíle, jeden se vztahuje k příslušnému tématu či předmětu, druhý se váže k cizímu jazyku.
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (10.09.2020)
|
|
||
Seznámit budoucí učitele se specifiky výuky matematiky v cizím jazyce. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (10.09.2020)
|
|
||
Po dobu distanční výuky z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Online výuka bude probíhat v době, kdy je plánována v rozvrhu prezenční výuka předmětu. Adresa: https://el.lf1.cuni.cz/jn/ Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
BARWELL,R. Uncrossable boundaries? A discourse analysis investigation of English as an Additional Language and the learning of mathematics. In: British Association for Applied Linguistics, 33rd Annual Meeting, Cambridge, 2000. IRUJO,S. Teaching Bilingual Children. Beliefs and Behaviors. New York: Newbury House Teacher Development, Heinle and Heinle, 1998. NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. CLIL and Mathematics Education. In: Mathematics for Living. The Mathematics Education Into the 21st Century Project. A. Rogerson (ed.), Amman, Jordan, 2000, s. 226-230. NOVOTNÁ, J., HADJ-MOUSSOVÁ,Z., HOFMANNOVÁ,M. Teacher training for CLIL - Competences of a CLIL teacher. In: Proceedings SEMT 01. Ed. J. Novotná, M. Hejný. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha: 2001, s. 122-126. NOVOTNÁ, J., HOFMANNOVÁ, M. & PETROVÁ, J. Using Games in Teaching Mathematics through a Foreign Language. In CIEAEM 53, Mathematical Literacy in the Digital Era. Ghisetti e Corvi Editori, 2001, s.129-131. PAVESI, M., BERTOCCHI, D., HOFMANNOVÁ,M., KAZIANKA, M. Insegnare in una lingua straniera. M.I.U.R. Milan, Italy: 2001. ISBN 88-900649-0-0. GARDELLA, F., TONG, V. Implications of Language Development in the Learning of Mathematics. Prague: 1999. MARSH, D., LANGE, G. Implementing Content and Language Integrated learning. University of Jyvaskyla: 1999. Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (10.09.2020)
|
|
||
Prostudování zadané literatury - kontrola formou společné diskuse Vypracování lesson plan pro výukovou jednotku realizovanou formou CLIL a představení části formou peer teaching Rozbor dvou aktivit z peer teaching dle vlastního výběru (použití observation sheets)
V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: Online výuka bude probíhat v době, kdy je plánována v rozvrhu. Adresa: https://el.lf1.cuni.cz/jn/
Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (29.09.2020)
|
|
||
Co je CLIL Srovnání různých přístupů ke CLIL Ukázky výukových jednotek formou CLIL Zpracování vybraného tématu pro výuku CLIL Poslední úprava: Novotná Jarmila, prof. RNDr., CSc. (10.09.2020)
|