PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Tvorba výukových aplikací - OPNI4Q031A
Anglický název: Designing educational applications
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: 10 / 10 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : OPNI4Q021A
Je prerekvizitou pro: OPNI4I041A
Anotace -
Předmět se orientuje na využívání dostupných interaktivních zařízení pro tvorbu různých typů didaktických materiálů a jejich zařazení do edukačních procesu. Posláním tohoto předmětu je na základě technologických znalostí rozvíjet praktické dovednosti v oblasti vývoje výukových aplikací a vytvořit předpoklady pro efektivní uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Obsahově se předmět zaměřuje na tvorbu a realizaci didaktických materiálů, resp. digitálních učebních a vzdělávacích objektů, vzhledem k různým typům interaktivním zařízení, jejich specifik a didaktických aspektů. Mezi hlavní témata patří didaktická specifika technických prostředků v edukaci i interaktivní prostředky. Z hlediska samotného vytváření didaktických materiálů se předmět zaměřuje na možnosti tvorby multimediálních aplikací a jejich specifikaci a seznamuje studenty s různými vývojovými prostředími pro tvorbu výukových aplikaci a možnostmi programování výukové aplikace.
Poslední úprava: Brom Cyril, doc. Mgr., Ph.D. (11.09.2019)
Deskriptory

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 20 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 20 minut
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin
Samostudium literatury (za semestr) – 5 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 20 hodin

Plnění předmětu
Seminární práce – 10 hodin
Příprava na zápočet – 10 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

Poslední úprava: Wretzlová Soňa (09.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu

vytvoření a obhájení semestrální práce dle požadavků zveřejněných v Moodle kurzu (výuková aplikace s gamifikačními prvky), po samotném odevzdání práce a v případě neúspěšné první (prezenční) obhajoby práce má student možnost dle požadavků vyučujících práci předělat a opětovně po druhé obhájit.

Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.11.2022)
Literatura

Praktické online zdroje:

Příručky a tutoriály, např. http://www.adobe.com/
Práce s programovacími jazyky, např. Programovací jazyk LINGO, http://www.agocg.ac.uk/train/lingo/
Didaktické aspekty, např. Učitelský spomocník. https://spomocnik.rvp.cz/
Herní engine, např. Unity - The world’s leading real-time engine https://unity3d.com/learn,

Animační nástroje, např. Wick - free browser-based toolkit - http://wickeditor.com/wick-editor/

virtuální světy, např. CoSpace, Mineraft, Minetest

Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.11.2022)
Studijní opory

Studijní opory jsou k dispozici na: moodle.it.pedf.cuni.cz (studenti obdrží přístup při první výukové lekci).

Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (08.11.2022)
Výsledky učení
  • Student identifikuje a popíše didaktická specifika výukových aplikací.
  • Student vyjmenuje a charakterizuje min. 3 prostředí pro tvorbu výukových aplikací.
  • Student transformuje v kontextu vybraného učiva cíl výuky do scénáře výukové aplikace.
  • Student vysvětlí principy gamifikace a její přínos, resp. možnosti implementace do výukové aplikace.
  • Student aplikuje principy gamifikace do scénáře výukové aplikace.
  • Student charakterizuje interaktivní výukový materiál a popíše jeho hlavní aspekty.
  • Student charakterizuje pojem virtuální svět a uvede min. 3 konkrétní příklady.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (19.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK