|
|
|
||
Cílem tohoto předmětu je završit poznatkovou a dovednostní základnu didaktiky německého jazyka v linii povinných předmětů. Studenti po absolvování předmětu dokáží volit vhodné a adekvátní postupy z hlediska odlišného složení cílové skupiny žáků s cílem realizovat individuální a diferencovaný přístup. Studenti připravují a realizují výuku vyučovací hodiny, výuka je nahrávána na video s následným poskytováním zpětné vazby vyučujícím, vrstevnickým hodnocením a sebehodnocením. Studenti vytvářejí v průběhu výuky portfolio svých dosavadních rešerší z odborné literatury, popis zkušeností z praktické výuky v rámci praxe a formulují v portfoliu své vlastní postoje k výuce německého jazyka na základních a středních školách. Na závěr výuky své souhrnné portfolio obhajují. Obsahem předmětu jsou témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení – žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. Aktuální stav nové maturity na středních školách. Motivace. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Předmět je ukončen zápočtem. Pro udělení zápočtu je třeba splnit:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
JANÍKOVÁ, V., HANUŠOVÁ, S., GRENAROVÁ, R., KYLOUŠKOVÁ, H. Výuka cizích jazyků v inkluzivní třídě. Brno: Masarykova Univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6580-2. Evropské jazykové portfolio. (do 11 let). Plzeň: FRAUS, 2007. ISBN 80-7238-216-0. HENRICI, G., RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. 3. unveränderte Aufl. Band 1, 2. Hohengehren: Schneider Verlag, 2001. ISBN 3-87116-796-7, 3-87116-797-5. BIMMEL, P., RAMPILLON, U. Lernerautonomie und Lernstrategien. Fernstudieneinheit 23. München: Goethe-Institut, Langenscheidt, 2000. ISBN 3-468-49651-6. KOEPPEL, R. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. 2. Überarb. Aufl. Hohengehren: Schneider Verlag, 2013. ISBN 978-3-8340-1185-5. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache : Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. BARKOWSKI, H., KRUMM, H.J. (Hg.) Fachlexikon Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Tübingen: Francke (UTB), 2010. ISBN 978-3-8252-8422-0. KRUMM, H.J., FANDRYCH, Chr., HUFEISEN, B., RIEMER, C. (Hg.) Deutsch als Fremd- und Zweitsprache : Ein Internationales Handbuch. Berlin, New York: de Gruyter, 2010. ISBN 978-3-1102-4024-5. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-317-X. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Témata: Individualizace a diferenciace ve výuce německého jazyka. Výuka německého jazyka u žáků se specifickými potřebami učení - žáci se specifickými poruchami učení, nadaní žáci. Aktuální stav nové maturity na středních školách. Motivace. Strategie a styly učení a jejich rozvoj a podpora ve výuce němčiny. Microteaching. Prezentace porfolií. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|