Cílem předmětu je v návaznosti na Souvislou praxi na ZŠ připravit studenty na vykonání praxe v aprobačním předmětu Německý jazyk na fakultních gymnáziích a středních odborných školách, na školách spolupracujících s PedF UK, popř. na školách v místě bydliště studentů. Studenti by se měli seznámit s výukou v různých vzdělávacích programech (např. program CLIL, bilingvní výuka) a poznat řízení a provoz různých typů škol. Proto vzorek nabízených škol zahrnuje školy „státní“, školy soukromé, školy církevní včetně škol se zahraničním zřizovatelem.
Obsah předmětu: Studenti budou v prvním týdnu hospitovat u uvádějícího učitele, vykonávat asistentskou činnost (oprava sešitů, písemných prací, dozorů apod.). Seznámí se s režimem školy a se třídami, kde budou v dalším týdnu samostatně učit. Ve druhém týdnu absolvují samostatné výstupy a rozbory odučených hodin. Povedou si dokumentaci o hospitační a vyučovací činnosti (hospitační a rozborové listy jsou k dispozici). Obsahem souvislé praxe je rovněž účast na školních a mimoškolních akcích (pedagogické rady, rodičovské schůzky, kulturní akce školy, exkurze), o kterých si studenti povedou záznam.
Na závěr souvislé praxe studenti vypracují portfolio (osnova a pokyny viz studijní opora).
Poslední úprava: Švermová Dagmar, PaedDr. (29.09.2020)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to prepare students for practical training in the subject German language at faculties of grammar schools and secondary technical schools. at schools cooperating with PedF UK. Students should become familiar with teaching in different educational programs (eg CLIL, bilingual education) and learn about the management and operation of different types of schools. Therefore, the sample of schools offered includes “state” schools, private schools, church schools, including schools with a foreign founder.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu
Na závěr souvislé praxe studenti vypracují portfolio (osnova a pokyny jsou studentům k dispozici - viz studijní opora v prostředí Moodle).
Poslední úprava: Švermová Dagmar, PaedDr. (29.09.2020)