|
|
|
||
|
Náslechová praxe doplňuje kurzy didaktiky českého jazyka a didaktiky literatury. Integrací míří k co možná největšímu možnému propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura, tedy jazykové, komunikační a literární výchovy. Student dochází do školy a pozoruje výuku, provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a literatury napříč, jsou-li v dané škole hodiny rozdělené. Cílem je seznámení se s prostředím školy a výukovými strategiemi užívanými v předmětu český jazyk a literatura.
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Cílem integrované náslechové praxe z českého jazyka je seznámení s prostředím školy, prací učitele a výukovými strategiemi užívanými při výuce předmětu český jazyk a literatura. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Přímá výuka se skládá z:
Nepřímá výuka se skládá z:
Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Minimálně 12 náslechů v hodinách českého jazyka a literatury, rovnoměrně vybrané. Aktivní účast na reflektivních seminářích, kde budou reflektována předem vybraná témata, na něž se student/studentka při náslechové praxi zaměří. Z toho důvodu je nezbytně nutné, aby studenti začali vykonávat náslechovou praxi až po 1. semináři, kde se dozvědí potřebné informace. Studentka/student dále:
Povolena 1 absence. Studenti mohou vykovávat praxi: a) na školách dle vlastního výběru (po domluvě s vedoucím praxe) b) na fakultních školách (https://pages.pedf.cuni.cz/praxe/spoluprace-se-skolami-a-zarizenimi/seznam-fakultnich-skola-a-zarizeni/) Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Učebnice českého jazyka a literatury pro příslušný stupeň / ročník; Rámcové vzdělávací programy a další kurikulární materiály. Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Studující: - na základě pokynů garanta praxe plánuje a realizuje praxi na vybrané škole - vede si záznamy z hospitací - analyzuje používané výukové metody a jejich vliv na studenty, včetně hodnocení jejich účinnosti - představí aktivity a úkoly směřující k rozvoji komunkačních dovedností (produktivních i receptivních) - v reflektivních seminářích aktivně řeší konkrétní výukové situace z praxe, reflektuje je Poslední úprava: Doležalová Eliška, PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
