|
|
|
||
Kurz se zaměřuje aplikaci poznatků didaktiky biologie v kontextu hloubkové analýzy a reflexe výuky přírodopisu a biologie, plánování a strukturace vzdělávacího obsahu, kontroly výsledků učení i přípravy výuky přírodopisu a biologie s využitím konkrétních metod výuky. Kurz tak navazuje na teoretický rámec předmětu Didaktika biologie I, prohlubuje osvojené kontexty a cílí na jejich aplikaci v typických i atypických případech.
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta je 135 h. Výuka předmětu sestává z přednášek a cvičení v prezenční formě a nepřímé výuky. Nepřímá výuka se skládá z přípravy na přímou výuku, práce se studijními materiály, planní průběžných úkolů a přípravy portfolia a přípravy na zkoušku. Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Pro získání zápočtu je zapotřebí aktivní účast na výuce a odevzdání portfolia se správně zpracovanými úkoly. Zkouška probíhá ústní formou dle témat vycházejících ze sylabu předmětu. Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Pavlasová, L. (2014). Přehled didaktiky biologie. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Chocholoušková, Z., & Hajerová Müllerová, L. (2019). Didaktika biologie ve vztahu mezi obecnou a oborovou didaktikou. Západočeská univerzita v Plzni. Jáč, M., Kopecká, J., Morris, M., & Vránová, O. (2019). Didaktické kazuistiky výuky přírodopisu a biologie. Univerzita Palackého v Olomouci. Petr, J. (2014). Možnosti využití úloh z biologické olympiády ve výuce přírodopisu a biologie. Inspirace pro badatelsky orientované vyučování. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta. Kalhous, Z., & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Portál. Pavlasová et al. (2015). Přírodovědné exkurze ve školní praxi. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Janík, T. et al. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Masarykova univerzita. Vojíř, K., Holec, J., & Rusek, M. (2017). Přírodopisné a chemické úlohy pro základní vzdělávání a jejich metodické komentáře. In M. Rusek, D. Stárková, & I. Bílková Metelková (Eds.), Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV. (pp. 221-228). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Nejedlý, A., & Vojíř, K. (2024). How to construct inquiry tasks: A methodological framework and task piloting In D. Koperová & M. Rusek (Eds.), Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XXI. (pp. 125-135). Charles University, Faculty of Education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf Hejnová, E., & Hejna, D. (2016). Rozvoj vědeckého myšlení žáků prostřednictvím přírodovědného vzdělávání. Scientia in Educatione, 7(2), 2-17. https://doi.org/10.14712/18047106.341 MŠMT. (2023). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT. (2022). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Učebnice přírodopisu a biologie se schvalovací doložkou MŠMT Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8267 Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Vojíř Karel, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|