Náslechová praxe v oboru biologie s reflexí - OPNB3B013A
|
|
|
||
Kurz je zaměřen na rozvíjení schopnosti studentů všímat si výukové reality a na zprostředkování přímé zkušenosti se školním prostředím. Studenti absolvují 6 hodin přímých náslechů výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ (např. vyučovací hodina, laboratorní cvičení, exkurze). Na základě náslechů a vlastních záznamů zpracují tematicky orientované reflexe, při kterých je kladen důraz na sledování didaktických aktivit, metod výuky, zapojování žáků do výuky, hodnocení žáků učiteli, sledování silných a slabých stránek výuky. Studenti tak mají možnost z pozice pozorovatele nahlédnout do prostředí reálné výuky přírodopisu/biologie, která jim může být v mnoha ohledech inspirací a přínosem v jejich budoucí praxi. Obsah kurzu: 1. úvodní seminář (organizace praxe, požadované výstupy), 2. přímé náslechy výuky přírodopisu/biologie na ZŠ nebo SŠ – každý student individuálně, 3. zpracování reflexí dle požadovaného zadání – každý student individuálně, 4. závěrečný reflektivní seminář. Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (19.08.2019)
|
|
||
Dytrtová, R., Krhutová, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6. Janík, T. et al. Kvalita ve vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. Kalhous, Z. - Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf Zormanová, L. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9. Metodický portál RVP – virtuální hospitace. Dostupné z: http://audiovideo.rvp.cz/ Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (19.08.2019)
|
|
||
MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7941 Poslední úprava: Pavlasová Lenka, RNDr., Ph.D. (21.09.2019)
|