|
|
|
||
Obsah kurzu se zaměřuje na otevření několika možností, jak strukturovaně nastavit pedagogickou diagnostiku ve školní praxi, a jak vytvářet individuální diagnostické záznamy dět, v rámci kurzu budou představen yněkteré možnosti (např. Oregonská metoda hodnocení, program Predict aj.). Uvedené možnosti uplatnění položek/kategorií pro diagnostiku, škály hodnocení a budou porovnány s vlastními zkušenostmi vytváření záznamů pro pedagogickou diagnostiku dětí v konkrétní třídě. Zároveň bude věnována pozornost portfoliu dítěte z hlediska pedagogické diagnostiky, způsobům jeho vedení a jeho využití pro plánování pedagogické práce.
Studijní zátěž: 12h přímá výuka, plnění úkolů v Moodle 19h, příprava na závěrečnou prezentaci 19h.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je seznámení se s možnostmi, jak strukturovaně nastavit pedagogickou diagnostiku ve školní praxi, jak vytvářet individuální diagnostické záznamy dětí v mateřské škole a jak založit a pracovat s portfoliem dítěte. Studenti získají potřebné znalosti, aby mohli navrhnout funkční způsob vedení záznamů individuálních vzdělávacích pokroků dítěte a kriticky zhodnotit vhodnost některých dostupných nástrojů. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Vážení studenti, vzhledem k epidemiologické situaci bude výuka probíhat až do dovolání dle rozvrhu distanční formou v prostředí MS Teams. Přihlásit se můžete na odkazu níže: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a362e610760244c1ab243849a20c7a7c1%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ec36176-4dba-48f0-bcaa-1b9605aba791&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura BEDNÁŘOVÁ, J. ŠMARDOVÁ V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Olomouc: Edika 2.vyd. 2015. ISBN 978-80-2660-65-81. GARDOŠOVÁ J., DUJKOVÁ L. a kol. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický materiál průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál, 2003. ISBN 807 1788-155. GARDOŠOVÁ J. TOFLOVÁ N. Práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění- předškolní vzdělávání. Olomouc: UP v Olomouci 2015 ISBN 978-80-244-4500-7. inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-szn-pv/metodika.szn-pv.pdf. KARGEROVÁ J., GARDOŠOVÁ J. Individualizace v práci učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2009 Zacitspolu/images/files/příručka-Individualizace_v_Ms.pdf. SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, 2012. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-884-8. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v MŠ: práce s portfoliem ditěte. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1324-6 ŠMELOVÁ, Eva. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5115-2.
Doporučená studijní literatura MIKOVÁ, Š., STANG,J. Typologie osobnosti u dětí. 2. vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0874-7. BAUM, T. Umění přátelského řešení konfliktů. Portál, 200í. ISBN 978-80-7367-525-7. KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. NEVOLOVÁ, D. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0. SEIDLOVÁ - MÁLKOVÁ G., SMOLÍK F. Diagnostika jazykového vývoje. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4585-5. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Diskuse, ukázka nástrojů, videoukázky, sdílení příkladů dobré praxe. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Podmínkou udělení zápočtu bude aktivní účast na seminářích, předložení vzoru diagnostických záznamových archů a prezentace portfolia dítěte na závěrečném setkání. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Možnosti vedení zásznamů individuálních vzdělávacích pokroků dítěte - VÚP, Oregonská metoda hodnocení, Predict Některé diagnostické nástroje - Předcházíme poruchám učení, Klokanův kufr Efektivní práce s portfoliem dítěte Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|