|
|
|
||
Na základě poznatků dosažených v předchozím kurzu Explorace: kresba a malba jde o rozvíjení
dovedností a schopností v oblasti prostorové tvorby. Příprava studentů pro výuku výtvarné výchovy
prostřednictvím individuálních postupů vlastních výtvarnému myšlení, prohloubení kreativní složky
osobnosti, rozvíjení praktických i teoretických poznatků v oblasti prostorové a objektové tvorby,
orientace na současné výtvarné umění, vztah historie a současnosti volného i užitého umění.
Prostorová tvorba s důrazem na jasnou artikulaci konceptu, tříbení citu pro materiál, možnost vytvoření
vlastního projektu v rámci aktuálně zadaného tématu.
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (07.09.2024)
|
|
||
Studující se orientuje v prostorové tvorbě. Studující dovede používat pokročilé výtvarné techniky prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Sedlák Michal, doc. MgA., Ph.D. (25.10.2022)
|
|
||
Účast na seminářích, komunikace s vyučujícím, splnění jednotlivých seminárních úkolů i úkolu semestrálního. V případě společného výstavního projektu jako výstupu předmětu semestru (po vzájemné dohodě) je nutná týmová práce. Studentky a studenti vytvoří prezentaci (portfolio) zpracování tématu a obsahu výuky s popisy a komentáři (reflexemi tvůrčích postupů) ve formátu PDF. Prezentaci vloží nejpozději v den konání společné prezentace do složky určené vyučujícím. Prezentace výstupu předmětu se bude konat prezenčně. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (08.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: SLAVICKÁ, M. Umění instalace. Výtvarné umění, 1994, roč. neuveden, č. 4. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2004. PRECLÍK, V. Paměť sochařského portrétu. Academia, Praha 2004.
Doporučená literatura: CHALUPECKÝ J. Nové umění v Čechách. Jinočany. Nakladatelství a vydavatelství H+H 1994. DEMPSEYOVÁ, A. Umělecké styly, školy a hnutí. Slovart, 2002. JIROUŠKOVÁ, J. Černá Afrika. Vydaly LN, 2003. LYNTON, N. Umění 19. a 20. století. Artia: Praha, 1981. PIJOAN, J. Dějiny umění 10, 12. Knižní klub-Balios: Praha, 1991-2004. REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v současném umění. Praha: Jazzová sekce, 1982. SLAVICKÁ, M, WILIAMS J, BENISH B. Současné americké umění. Výtvarné umění (čtvrtletník pro současné umění 1 - 2/95) SMITH, L. E. Art Today. Praha: Slovart, 1996. VOLAVKOVÁ, J., SKOŘEPOVÁ, Z. Myšlenky moderních sochařů. Praha: Obelisk, 1971. ZHOŘ, I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. Odkazy: Rosalind Krauss: Sochařství v rozšířeném poli Krauss_Rosalind_1979_2011_Socharstvi_v_rozsirenem_poli.pdf (monoskop.org) Miwon Kwon: One Place after Another Kwon_Miwon_One_Place_after_Another_Site-Specific_Art_and_Locational_Identity.pdf (monoskop.org) Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
Cvičení Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.04.2019)
|
|
||
Studující používá prostorové techniky umělecké tvorby (místně specifické umění, intervence do veřejného prostoru). Studující charakterizuje pokročilé prostorové umělecké techniky. Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|