|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
akvarel_akryl_pastel.pdf | techniky malby | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Kateřina Esserová, DiS. | |
![]() |
techniky kresby1.pdf | techniky kresby | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Úvod do oboru výtvarného vyjadřování v ploše. Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby,
malby a kombinovaných technik. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Jejich transformace do výuky na
primárním stupni školy. Předmět je určen studentkám a studentům oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy.
Cílem výuky je osvojení si základních principů plošné tvorby, především kresby a malby. Rozvíjení schopnosti výtvarného
vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Práce na cyklu cvičení s cílem sestavení
osobního portfolia výtvarných prací a didaktických materiálů. Pochopení funkce výrazu ve výtvarném umění, ve
vlastní i dětské tvorbě. Reflexe a analýza (vlastního) tvůrčího procesu formou reflektivní praxe a didaktické
transformace. Schopnost transformovat získané znalosti a výtvarné dovednosti do učiva výtvarné výchovy.
Součástí výuky je získání teoretických i praktických znalostí a dovedností formativního hodnocení. Vyzkoušení se inovativních metodických postupů a výukových materiálů, které zahrnuje formativní hodnocení. Seznámení se s hodnotícími nástroji, které se v reflektivním hodnocení používají ve výtvarné výchově.
Poslední úprava: Francová Sylva, Mgr. MgA., Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
studijní zátěž: semináře: 18 hodin příprava na seminář: 20 hodin samostudium: 15 hodin Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (24.01.2024)
|
|
||
zápočet Aktivní účast, splnění zadaných úkolů, reflektivní komentář, zpětná vazba spolužákovi (využití principů formativního hodnocení). Zpracování zadaných úkolů do elektronické podoby (vytvoření vlastního PDF), zaslání či uložení tohoto souboru na požadované médium. Spoelčná zpětná vazba
Poslední úprava: Pfeiffer Jan, MgA., Ph.D. (05.02.2025)
|
|
||
Základní studijní literatura: ADAM R.: Česká malba 1985-2005, Mediagate, 2006 Doporučená: DUB, P. : Vybrané postkonceptuální přesahy ve vybrané české malbě, 2012 EDWARD, Lucie-Smith. Artoday. Phaidon Press 1999 LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů. Praha: Odeon 1989 SÝKOROVÁ, Lenka, ed. Postkonceptuální přesahy v české kresbě. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2015 KANTOR, Jordan; ZABEL, Igor; DEXTER, Emma: Vitamin D: New Perspectives in Drawing. Phaidon Press 2005 ZHOŘ I. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha: SPN, 1992. 1. vydání Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (28.02.2024)
|
|
||
Kurz je veden formou praktických seminářů, v kterých se využívá metod formativního hodnocení během celého jeho průběhu. Poslední úprava: Francová Sylva, Mgr. MgA., Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
1. Úvod - seznámení. 2. Kresba, jak ji neznáme. 3. Kresba jako základ pro malbu. 4. Malba, jak ji známe. 5. Co nám malba muže říct? 6. Tvorba prostoru v ploše. 7. Narativ vyprávění. 8. Velký formát plošného díla. 9. Společná tvorba. 10. Scriptorium. 11. Akční malba. 12. Zpětná vazba Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (24.01.2024)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (kresbu, malbu). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (05.02.2025)
|