|
|
|
||
V návaznosti na předmět Didaktika I se předmět Didaktika II zaměří na konkretizaci teoretických poznatků směrem k otázce cílů výuky a k rozvoji jazykových prostředků. Kurz vychází z konkrétních situací, na jejichž základě u studentů rozvíjí schopnost zobecňování a hledání různých přístupů a řešení. Studenti se věnují i otázce plánování a strategií a stylů ve výuce a procesu učení.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 15 minut (3h/semestr) Samostudium literatury (za semestr): 10 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu) Práce se studijními materiály (za semestr): 5 hodin (analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 6 hodin Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, max. 3 absence. Zpracování výukové jednotky na základě teoretické části kurzu (součástí je analýzy vztahu teorie k praxi). Kolokvium nad zpracovanou aktivitou. Max. 1 opravný pokus. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
|
|
||
1.-2. týden – Výukové strategie a osvojování cizího jazyka, styly výuky cizího jazyka. Videoanalýza hodin. 3.-4. týden – Organizace výuky, plánování, progrese v jazykovém vyučování. Alternativní metody výuky cizího jazyka. 5.-6. týden – Rozvoj slovní zásoby ve vztahu k řečovým dovednostem. 7.-8. týden – Rozvoj výslovnosti ve vztahu k řečovým dovednostem. 9.-10. týden – Rozvoj pregramatického uvědomění a psaní ve výuce cizího jazyka. 11.-12. týden – Hra jako nástroj učení, příklady aktuální produkce ve vztahu k jazykovým prostředkům. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (24.09.2022)
|