|
|
|
||
Předmět má stejné cíle jako předměty Didaktika matematiky 1 a 2 a je jejich přímým pokračováním.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (06.09.2020)
|
|
||
Online výuka bude probíhat v době rozvrhu na adrese: https://el.lf1.cuni.cz/dm2 Úkoly budou zadávány prostřednictvím Moodle. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. (http://mdisk.pedf.cuni.cz/SUMA/MaterialyKeStazeni/PublikaceKnihy/25KapitolZDM.pdf) VONDROVÁ, Naďa. Didaktika matematiky pro učitele jako nástroj zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK, 2019. Článek: Propedeutika analytické geometrie v rovině (Moravcová, Kaňková) - online http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/01/Propedeutika-analytick%C3%A9-geometrie-v-rovin%C4%9B.pdf Práce s kartézskou soustavou (Moravcová, Robová, Kaňková) - metodický námět jako součást publikace Náměty na aktivity rozvíjející matematickou gramotnost (PedF UK, 2019) - online: http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/N%C3%A1m%C4%9Bty-na-aktivity-rozv%C3%ADjej%C3%ADc%C3%AD-matematickou-gramotnost.pdf Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31 (online https://www.suma.jcmf.cz/news/texty-z-projektu-esf-podil-ucitele-matematiky-zs-na-tvorbe-svp/). Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.10.2020)
|
|
||
Docházka (neúčast bude nahrazována náhradní prací). Průběžné plnění úkolů v Moodle. V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: b) bude organizována online výuka v Adobe Connect nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. Zkouška má dvě části: a) Písemná část se bude týkat pojmů, probíraných ve všech třech kurzech didaktiky matematiky. b) Ústní část z látky probírané v DM3. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (06.09.2020)
|
|
||
U níže uvedených obsahů bude pozornost věnována didaktické rekonstrukci učiva, problémům žáků, výukovým praktikám, metodickému zpracování a reedukaci formálních poznatků: Kombinatorika a pravděpodobnost, Statistika, Goniometrie a trigonometrie, Analytická geometrie, Základy infinitesimálního počtu, Výroky a důkazy. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (06.09.2020)
|