|
|
|
||
Předmět je určen studentům se zájmem o ruský jazyk a kulturu na úrovni začátečník nebo mírně pokročilý. Student si na základě učebnice pro úroveň A1-B1 dle SERRJ a doplňkových materiálů osvojí základní komunikační situace, ve kterých bude zdokonalovat řečové dovednosti. Rozvíjena bude oblast reálií a interkulturních vztahů v kontextu životní zkušenosti studenta. Evaluace kurzu směřuje k úrovni A1 až B1, která bude ověřena testem.
Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.01.2024)
|
|
||
Úroveň A1 Student zná všchna písmena ruské abecedy, rozumí vztahům mezi grafickou a psanou podobou ruského jazyka. Student zná základní výslovnostní pravidla v ruském jazyce. Student přečte foneticky správně jednoduchý text. Student pohovoří o sobě, své rodině a přátelích, pohovoří o svých koníčcích, o studiu, o svých osobních a profesních plánech, o profesi učitele. Student vede jednoduchý rozhovor. Domluví se jednoduchým způsobem, je-li jeho partner ochoten zopakovat pomaleji svou výpověď nebo ji přeformulovat a pomoci mu formulovat, co se snaží říci. Umí klást jednoduché otázky a na podobné otázky odpovídat, pokud se týkají jeho základních potřeb nebo jde-li o věci, jež jsou mu důvěrně známé. Student napíše krátký text, vyjádří základní komunikační intence, např. prosbu, pozvání, žádost, pozdrav z dovolené apod. Student vyplní formulář s osobními údaji. Student rozumí známým slovům a základním frázím v mluvené a psané podobě. Úroveň B1 Student pohovoří o tématech týkající se jeho každodenního života, zejména pak o tematických okruzích rodina a přátelé, volný čas, vzdělávání a studium, profesní život, místo, kde žiji a studuji, cestování. Student se vypořádá s většinou situací, které mohou nastat při cestování či studiu v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Student popíše v mluvené i psané podobě události a své zážitky, sny, naděje a cíle, stručně odůvodní a vysvětlí své názory a plány. Student vysvětlí vzdělávací systém České republiky na základě své studijní trajektorie, pohovoří o profesi učitele v českém vzdělávacím prostředí. Student představí Univerzitu Karlovu a Pedagogickou fakultu, diskutuje o jeho studiu se zahraničními studenty. Student vede rozhovory v rámci výše uvedených tematických okruhů. Student napíše krátký text, vyjádří základní komunikační intence. Student rozumí obsahu textů v mluvené a psané podobě, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci/studiu. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.01.2024)
|
|
||
BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2014. ISBN 978-80-7335-379-7. JELÍNEK, Stanislav. Raduga po-novomu 1 : učebnice ruštiny. Plzeň: Fraus, 2007. ISBN 80-7238-659-x. JELÍNEK, Stanislav. Raduga po-novomu 2. Plzeň: Fraus, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7. JELÍNEK, Stanislav. Raduga po-novomu 3. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4. JELÍNEK, Stanislav. Raduga po-novomu 4. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-947-6. VALOVA, Liudmila, Varvara GOLOVATINA a Milena RYKOVSKÁ. Tvoj šans A1: ruština pro střední a jazykové školy : učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Plzeň: Fraus, 2018. ISBN 978-80-7489-423-7. VALOVA, Liudmila, Maria MOLCHAN a Veronika MISTROVÁ. Tvoj šans A2: ruština pro střední a jazykové školy : učebnice s integrovaným pracovním sešitem. Plzeň: Fraus, 2019. ISBN 978-80-7489-509-8. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.01.2024)
|
|
||
1. Azbuka, základní výslovnostní pravidla Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (14.01.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7848 Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (09.01.2024)
|
|
||
Studující - ovládá grafickou stránku ruského jazyka, čte a píše v ruském jazyce cyrilicí, - vyjádří základní řečové intence, - řeší základní komunikační situace, vede jednoduchý dialog v ruském jazyce, - rozumí základním pokynům a jednoduchým sdělením v ruském jazyce. Poslední úprava: Rozboudová Lenka, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|