Vývojová psychologie a psychologie osobnosti - OPBQ3P013A
|
|
|
||
Předmět je zaměřen na pochopení podstaty osobnosti a její struktury v různých vývojových obdobích. Hlavním cílem je osvojení si poznatků z jednotlivých oblastí vývoje a schopnost aplikace těchto poznatků ve specifických situacích ve školním prostředí a v roli učitele.
Cíl: Studující popíší rozdíly v osobnostech, analyzují rozdíly mezi vybranými teoriemi psychického vývoje.
1. Osobnost učitele a žáka v pedagogickém procesu.
2. Periodizace vývoje: klasické rozlišování jednotlivých období.
3. Teorie attachementu a její význam pro školní období.
4. Charakteristika vývojových změn v jednotlivých etapách ontogeneze.
5. Identita a sebepojetí.
6. Různé druhy učení.
7. Diferenciace učení - v čem se žáci liší?
8. Diferenciace učení - inteligence a nadání.
9. Motivace - jak aktualizovat motivaci žáků?
Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|
|
||
HOEKSEMA , S. N,; FREDRICKSON, B. L., LOFTUS, G. R., WAGENAAR, W.A. (2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0083-3 LANGMEIER, Jiří a KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Vydání první. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6. ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: vývojová psychologie. Vyd. 3., přepracované. Praha: Portál, 2014, 390 s. ISBN 978-80-262-0772-6. PAVELKOVÁ, Isabella. (2012). Motivace žáků k učení – Perspektivní motivace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK. Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7954 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (28.05.2020)
|