Cílem kurzu je: 1) Lépe porozumět motivaci ve škole a osvojit si konkrétní postupy pro diagnostiku a aktualizaci motivace. 2) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. 3) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
The objectives of the course are: 1) To better understand motivation in school and learn specific processes for diagnosing and actualising motivation. 2) To help students in establishing more complex teaching schemes that will help them to increase the comprehensibility of the topic of motivation in school. 3) To inspire students by specific examples of methods, processes, or intervention actions to thought-out work with motivation in school.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (30.01.2019)
Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (13.02.2020)
Požadavky ke zkoušce
Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.
Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (19.01.2020)
Sylabus
Obsah kurzu:
Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci).
Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky (relativní neprospěch).
Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace).
Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince.