|
|
|
||
Výuka v předmětu je zaměřena na charakteristiku etnických menšin, problematiku multikulturality a interkulturní výchovy.
Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se situací etnických menšin ve společnosti a ve vzdělávacím systému. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Aktivní účast na výuce (min. 70% účast), zpracování a úspěšné obhájení seminární práce. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
BURYÁNEK,J: Interkulturní vzdělávání : příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha: NLN, 2002. ISBN 80-7106-614-1 PRŮCHA,J.: Multikulturní výchova: teorie-praxe-výzkum.Praha: Institut sociálních vztahů. 2001. ISBN 80-85866-72-2 Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing, 2000, s. 75. ISBN 80-7169-528-9. Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, s. 84., ISBN 80-247-0277-0. Šotolová, Eva: Příchod Romů do Evropy. In: Romové - reflexe problému. Soubor textů k romské problematice. Praha: SOFIS - Sdružení pro humanitní výchovu a vzdělávání, 1997, s. 52 - 106. 2. vydání 1998 s. 52 - 106.(50%) ISBN 80-902439-0-8. WULF,CH.: Education in Europe: an intercultural task.Münster: Network Educational Science, 1995. ISBN 3-89325-4 Poslední úprava: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2013)
|
|
||
1. vývoj a současný stav populace v ČR z hlediska multikulturalismu a multilingvismu, 2. etnické menšiny-charakteristiky,výchova, kultura, jazyk, etnická identita, základy etnické antropologie, 3. jazyková odlišnost a multilingvní vývoj, 4. mravní výchova , interkulturní výchova, programy zaměřené na sociální a edukační podporu osob jiného etnika v ČR, 5. práva menšin, národnostní konflikty, romská problematika, 6. společenský vývoj k multikulturní Evropě, výzkumy na dané téma u nás a v zahraničí, organizace na podporu výchovy k toleranci a proti rasismu. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|