|
|
||
Cílem kurzu je osvojit si aktuální poznatků ohledně možností diagnostiky a edukace žáků se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. Akcent bude dán na obsah vzdělávání a na využití speciálních metod a organizačních forem na základní škole speciální. Studenti by měli získat a osvojit si teoretické znalosti z oblasti osobnosti a edukace žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.
Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující si rozvíjí aktuální poznatky ohledně možností diagnostiky a edukace žáků se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
ústní rozprava nad tématy vyučujícího Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Edukace a intervence u žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum Press, 2022. ISBN 978-80-7603-347-4. Bartoňová M., Květoňová L. Hádková K., Vítková M. a kol. Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v raném a předškolním věku v mezioborovém kontextu – teorie, výzkum a praxe. Praha, Karolinum, 2024, ISBN: 978-80-7603-440-2 BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Brno: MU. 2013. ISBN 978-80-210-6678-6. ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. GARGIULO, R. M. Specialeducation in contemporary society: anintroduction to exceptionality. 4th ed., media ed. ThousandOaks: SagePublications, c2012. ISBN 978-1-4129-9695-2 KNAPCOVÁ, M. Výměnný obrázkový komunikační systém – VOKS. Praha: IPPP ČR. 2006. ISBN 80-86856-14-3 MICHALÍK, J., BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. a kol. Katalog podpůrných opatření. Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění. Olomouc: UP.2015 THOROVÁ, K.Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. 2006. ISBN 80–7367–091–7. OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Brno: MU. 2013. ISBN 978-80-210-6673-1. VALENTA, M. MÜLLER, O. Psychopedie. Teoretické základy a metodika. 5 aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6. Doporučená literatura: Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. WHO World HealthOrganisation (2001). ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 248 s. ISBN 978-80-7367-319-2 MATOUŠEK, O. Sociální služby. Praha: Portál 2015. ISBN 978-80-7367-310-9 9-1. Zákony, vyhlášky a další předpisy: Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) č. 561/2004 Sb. a jeho novela č. 82/2015 Sb. Internetové zdroje: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky Dostupné na: http://www.msmt.cz. Národní pedagogický institut - aktuální informace, dostupné www.npi.cz Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Průběžné plnění zadaných úkolů, práce se systémem MOODLE. Seminární práce na zadané téma Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Obsah:
Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující definuje obsah vzdělávání a využití speciálních metod a organizačních forem na základní škole speciální. Interpretuje a aplikuje teoretické poznatky do speciálně pedagogické praxe. Poslední úprava: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|