|
|
|
||
Po absolvování disciplíny je student schopen zvládat intervence k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Osvojí si přístupy k žákům se SVP v kontextu inkluzivní didaktiky. Výukové metody: interaktivní přednáška, seminář, diskuse v kontextu vlastní speciálně pedagogické praxe.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.01.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je osvojit si základní znalosti, intervenční přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.Osvojit si aktuální poznatky a možnosti speciálněpedagogické diagnostiky, hodnocení, postavení speciálního pedagoga v edukaci. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.01.2020)
|
|
||
Zápočtová práce na zadané téma vztahující k vybrané cílové skupině. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.02.2020)
|
|
||
Bartoňová, M., Vítková, M. (2015). Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 2. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Bartoňová, M., Vítková, M. et al. (2013).Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU. Bartoňová, M., Bazalová, B., Pipeková, J. (2007). Psychopedie. Brno: Paido. Bartoňová, M. (2018). Specifické poruchy učení: text k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2018. Cangelosi, J.S.(1994). Strategie řízení třídy. Praha: Portál. Hájková,V., Strnadová, I.(2010). Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: GradaPublishing. Muller, O. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP. Kaleja, M. (2013). Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta. Vágnerová, M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum. Valenta, M., O. Müller(2007). Psychopedie. 3 aktual. a rozšířené vyd. Praha: Parta. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: VÚP, 2017. Slowík, J. (2007). Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada. Doporučená studijní literatura Černá, M. a kolektiv (2008). Česká psychopedie. Praha: Karolinum, Fraser, J. (2010). Účinné poradenství při terapii koktavosti. Praha, Portál. Hádková, K. (2012). Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha. Hádková, K., Ingallová, L. (2009). Zařazování žáků s kochleárním implantátem do základních škol. In: Bartoňová, M., Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno. Hájková, V(ed.) (2010). Bazální stimulace, aktivace a komunikace žáků s kombinovaným postižením. Praha: EPOCHA, 2010 Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.01.2020)
|
|
||
1. Legislativní rámec vzdělávání v České republice 2. Speciálně pedagogické poradenské služby – (individuálně vzdělávací plán, podpůrná opatření) 3. Žák se SVP - učitel a jejich vzájemná komunikace v běžné škole 4. Individualizace a diferenciace ve vzdělávání. 5. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením. 6. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením. 7. Edukační specifika žáka s NKS. 8. Edukační specifika žáka s SPU. 9. Edukační specifika žáka s PCH. 10. Edukační specifika žáka s mentálním postižením. 11. Edukační specifika žáka s tělesným a kombinovaným postižením.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.01.2020)
|