|
|
|
||
Předmět seznamuje se základními metodami funkčního vyšetření zraku, možnostmi zrakové stimulace a zrakového výcviku u dětí, mladistvých, dospělých osob a seniorů s vrozeným i získaným zrakovým postižením. V rámci náhledu na celkovou terapii osob s těžkým zrakovým postižením jsou představeny základy prostorové orientace a samostatného pohybu osob s nízkým visem.
Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
Schopnost orientace studenta v problematice podpory zrakového vnímání osob se sníženým zrakovým visem. Znalost diagnostických materiálů, schopnost zrakové stimulace a zrakového výcivku v poradenském zařízení i během edukačního procesu. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (18.09.2017)
|
|
||
ŠIKL R. Zrakové vnímání. Grada 2012. ISBN 978-80-247-3029-5. MORAVCOVÁ,D. Zraková terapie. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4. MORAVCOVÁ, D. Zraková terapie slabozrakých a pacientů s nízkým vizem. Praha. Triton, 2004. ISBN 80-7254-476-4. VÍTKOVÁ, M. a kol. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. http://www.lea-test.fi/ http://www.iazt.cz/ http://www.lowvision.org/ Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
Aktivní účast při druhém výukovém bloku, splnění zadaného úkolu - studium zadaných materiálů - během semestru, test z vybraných kapitol knihy Zrakové vnímání. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (01.10.2018)
|
|
||
V rámci předmětu budou probrána následující témata: Diagnostika osob se zrakovým postižením napříč věkovými kategoriemi (raný věk, školní věk, období dospívání, dospělost). Úprava prostředí pro osoby slabozraké napříč věkovými kategoriemi (raný věk, školní věk, období dospívání, dospělost). Zraková stimulace a zrakový výcvik. Práce s dítětem s CVI - diagnostika vady, možnosti zrakové podpory. Reedukační pomůcky optické a neoptické. Kompenzační a reedukační pomůcky pro POSP. Poslední úprava: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (18.09.2017)
|