|
|
|
||
Integrovaná náslechová praxe doplňuje předmět Integrovaná didaktika českého jazyka a literatury. Integrací míří k funkčnímu propojení všech tří složek předmětu český jazyk a literatura (jazykové, slohově-komunikační a literární) se zřetelem k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a žákům nadaným. Cílem je seznámení se s výukovými strategiemi užívanými v předmětu český jazyk a literatura v hodinách, v nichž je větší koncentrace žáků s SVP. Student tak bude mít možnost vidět, jak konkrétně se s těmito žáky pracuje – tzn. jak vypadá individualizace a diferenciace ve výuce a jakým způsobem je žákům poskytována potřebná podpora pro rozvoj kognitivních schopností, ale i dalších schopností a dovedností.
Student dochází do škol, které si domluví (domluveny musí být školy s větší koncentrací žáků s SVP včetně OMJ), a pozoruje výuku, provádí terénní zápis a s vyučujícím reflektuje hospitované hodiny. Náslechy koná v hodinách českého jazyka a literatury na ZŠ či SŠ.
Školy, které je vhodné oslovt, ale student si může domluvit školy vlastní: ZŠ a MŠ Lyčkovo nám. 6 (Praha 8);
ZŠ Slovenská 1726/27, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ a MŠ Sdružení, Praha 2, (fakultní škola);
ZŠ V Rybníčkách, Praha 10, (fakultní škola);
Gymnázium pro zrakově postižené a Střední odborná škola pro zrakově postižené, Praha 5;
VOŠ, SOŠP a Gymnázium Evropská, Praha 6;
ZŠ pro žáky s poruchou zraku, Praha 2;
ZŠ Radotín, Pod Radnicí 5, Praha 5;
ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5;
ZŠ speciální a praktická škola Rooseveltova, Praha 6 (převážně žáci s LMP a s PAS);
ZŠ logopedická a MŠ logopedická, Praha 10;
SŠ a ZŠ speciální, Chotouňská, Praha 10;
Jedličkův ústav a MŠ a ZŠ a SŠ, Praha 2;
ZŠ a SŠ, Vinohradská, Praha 2.
Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti plánování, přípravy, průběhu a hodnocení výuky českého jazyka a literatury pro žáky s SVP, OMJ a žáky nadané. Studující reflektuje výuku vyučujících v praxi. Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
POŽADAVKY: 1) minimálně 12 náslechů v hodinách českého jazyka a literatury, rovnoměrně vybrané 2) aktivní osobní účast na všech seminářích, tj. zejména úvodní i závěrečný reflexivní v případě podložené a omluvené absence bude zadána náhradní práce 3) průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných a reflektovaných na seminářích 4) záznamy z hospitací do portfolia, které bude v termínu odevzdáno
Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Učebnice českého jazyka a literatury pro příslušný ročník. ZAPLETALOVÁ, Jana a Jana MRÁZKOVÁ. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci s ŠPZ. Praha, 2014, 2016, Dostupné z: http://www.nuv.cz/uploads/Metodika_pro_nastavovani_podpurnych_opatreni_unor_2016.pdf Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění. Dostupné z: http://katalogpo.upol.cz/ Vyhláška 27/2016 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Potřebné informace jsou dostupné v kurzu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12978 Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|
|
||
Studující popíše a ohodnotí jednotlivé vyučovací jednotky učitele z praxe do vlastního portfolia, jeho prostřednictvím poznatky a dovednosti z praxe vztáhne ke svému oboru (provede zpětnou vazbu, zhodnotí přínos praxe pro oborovou kvalifikaci apod.). Poslední úprava: Eliášková Klára, PhDr., Ph.D. (23.01.2025)
|