|
|
|
||
V rámci předmětu se budou diskutovat názory autorů Felixe Kleina, Georga Polyi, Hanse Freudenthala, Imre Lakatosa a dalších autorů, týkající se didaktiky matematiky. Poslední úprava: KVASZ/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|
|
||
Cílem předmětu je představit studentům základní díla, která formovala vývoj didaktiky matematiky v minulém století. Poslední úprava: KVASZ/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|
|
||
Dvoutřetinová úščast a vypracování referátu na některé z probíraných témat. Poslední úprava: KVASZ/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|
|
||
Freudenthal, H. (1972): Mathematics as an Educational Task, Springer. Klein, F. (1908): Elementary Mathematics from an Advanced Standpoint. Lakatos, I. (1972): Proofs and Refutations. Polya, G. Mathematical Discovery: On Understanding, Learning, and Teaching Problem Solving. Poslední úprava: KVASZ/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|
|
||
seminář Poslední úprava: KVASZ/PEDF.CUNI.CZ (28.01.2013)
|
|
||
Postupně se budou referovat vybrané kapitoly z děl uvedených v seznamu literatury. Začneme prací Polya, G. Mathematical Discovery: On Understanding, Learning, and Teaching Problem Solving a budeme diskutovat pojem heuristiky.
Jako druhé dílo budeme probírat Lakatos, I. (1972): Proofs and Refutations a soustředíme se na tvorbu pojmů a definic.
Jako třetí dílo budeme diskutovat knihu Freudenthal, H. (1972): Mathematics as an Educational Task, z hlediska vztahu matematiky a reálného světa. Na závěr se vrátíme do minulosti didaktiky matematiky ke knize Klein, F. (1908): Elementary Mathematics from an Advanced Standpoint.
Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (13.05.2019)
|