|
|
|
||
Obsahem semináře bude reflektovaná pedagogická praxe, výměna zkušeností z oblasti pedagogické praxe, diskuze nad aktuálními problémy (školní a třídní vzdělávací program, evaluace atd.).
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je propojit teoretické znalosti studenta s jeho zkušenostmi z praxe. Výsledky učení: Student dokáže reflektovat svou praxi, odborně reagovat na aktuální problémy a poskytovat zpetnou vazbu kolegům studentům. Student analyzuje školní vzdlávací program a navrhne jeho optimalizaci. Student identifikuje pro něj náročná témata či situace s praxe a navrhne jejich řešení. Student navrhne, realizuje a reflektuje vzdělávací celek v mateřké škole, argumentačně podpoří jím použitý způsob plánování. Student analyzuje své pedagogické dovednosti a vytvoří si plán dalšího rozvoje.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Časová zátěž (3 kredity):
Vážené studentky, vážení studenti, Na úvodním setkání budou studenti seznámeni s dílčími úkoly, které je třeba splnit v prostředí Moodle před druhým setkáním, kde budou dílčí úkoly prezentovány a společně reflektovány. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
1) Plnění dílčích úkolů v elektronickém prostředí Moodle 2) Aktivní účast na semináři s prezencí. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2004, ISBN 80-7178-888-0. MERTIN V, GILLERNOVÁ I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál 2003, ISBN 80-7178-799-X. KOŽELUHOVÁ Eva et aL. Na cestě ke kompetentnímu učiteli. 2023. ISBN ISBN 978-80-261-1163-4 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT 2018. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. SYSLOVÁ Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing a.s., 2013. 978-80-247-4309-7 SYSLOVÁ, Z. Realizace autoevaluace v mateřských školách. Praha: Verlag Dashöfer, 2013. ŠKARDOVÁ, M. Plánujeme spolu: Průvodce plánováním s respektem k potřebám každého dítěte v MŠ. Step by Step ČR. 2020. ISBN 978-80-907802-1-7 ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Témata: 1.) Školní vzdělávací programy 2.) Restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení 3.) Aplikace teoretických znalostí do pedagogické praxe do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.) 4.) Příprava, realizace a evaluace vzdělávací činnosti v mateřské škole 5.) Sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch). Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8862 (heslo pro hosta je akreditacePPV2020). Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|