|
|
|
||
Rozvíjení výtvarného myšlení, cítění a tvorby. Základní postupy kresby, malby a kombinovaných technik. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu. Transformace zkušeností do školních výtvarných úkolů.
Cíl výuky: osvojení si základních principů a zákonitostí výstavby obrazové struktury. Rozvíjení schopnosti výtvarného vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím plošného vyjádření různými médii. Práce na cyklu cvičení s cílem sestavení osobního portfolia výtvarných prací a didaktických materiálů. Pochopení funkce výrazu ve výtvarném umění, ve vlastní i dětské tvorbě. Reflexe a analýza (vlastního) tvůrčího procesu formou reflektivní praxe a didaktické transformace. Schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele primární školy.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Studující se orientuje se v plošné a prostorové tvorbě. Studující dovede používat základní výtvarné techniky plošné a prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
studijní zátěž: Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
zápočet - odevzdání průběžných úkolů, průběžné zpracování profesního portfolia Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
KANDINSKIJ, W. Bod linie plocha. Praha: Triáda, 2000 KLEE, P. Čáry. Praha: Odeon 1990 KLEE, P. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999 SLÁNSKÝ, B. Technika malby 1. 2. Praha: Paseka, 2003
BALEKA, J. Výtvarné umění, výkladový slovník, Praha: Academia 2010 SMITH, R. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Praha: Slovart 2013 ŠAMŠULA, P. Obrazárna v hlavě 1. 2. Praha: Práce 1996 BECKETOVÁ, W. Toulky světem malířství. Praha: Fortuna 1996 CHALUMEAU, J. P. Přehled teorií umění. Praha: Portál 2003 LIESMANN, N.: Filozofie moderního umění. Praha-Olomouc: Votobia 2000 Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
Cvičení: Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující používá prostorové techniky výtvarné tvorby (modelování). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (04.02.2025)
|