|
|
|
||
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Studující získá kompetencí k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy Studující prohloubí své kompetence k vlastní sebereflexi. Studující získá dovednosti aplikovat teoretické poznatky z oboru DV do své praxe. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
1) Aktivní účast při pozorováních a reflexích činností 2) Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. /každý nejméně 5 samostatných výstupů – nepočítají se výstupy ve dvojicích apod./ 3) Předložení písemných materiálů: /stačí v bodech s důrazem na přehlednost textu/
4) Vypracování závěrečné písemné úvahy – DV v současné české škole. 5) Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 6) 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. 7) Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. /Vis. níže/ Náplň obsahu práce pro 1.st. ZŠ, 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. /5) Strukturované drama – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod.// - pokud to zkušenosti a podmínky v dané třídě dovolí - Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ, E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU 2004, 223 stran. ISBN 80-7331-021-X. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, Doporučená literatura: Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Osnova předmětu: 1/ Úvod do dané problematiky, rozdělení studentů k fakultním učitelům, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u fakultního učitele 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Studující je schopen naplánovat, realizovat a reflektovat jednotlivé vzdělávací činnosti Studující je schopen naplánovat, realizovat a reflektovat větší vyučovací celek. Studující se orientuje v ŠVP dané školy s důrazem na oblast věnující se postavení DV v daném ŠVP. Studující se orentuje v třídním plánu. Studující realizuje nejméně 5 samostatných výstupů. Studující prezentuje a reflektuje své výstupy. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (31.01.2025)
|