|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání. Předmět navazuje na Přípravu a zpracování diplomové práce I. Studenti získávají podporu v oblastech: designování vlastního výzkumného šetření, volba a obhajoba metod výzkumného šetření, analýzy a prezentace dat, tvorby výzkumné zprávy a výsledků výzkumu. Studenti rekapitulují základní metodologické principy vědecké práce. Diskutují výsledky empirických částí draftů svých diplomových prací, v nich použitou zvolenou metodologii, připravují se na obhajobu svých prací.
Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je navázání na základy zásady tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání. Pro studenty je připravena e-learningová podpora, kde najdou prezentace a studijní materiály k četbě. Studenti objasní analýzu výzkumných dat. Studenti intepretují svá data a disktují nad svými výsledky výzkumné činnosti. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (04.02.2024)
|
|
||
Přímá výuka: 6 hodin Samostudium: 25 hodin Zpracování úkolů v moodle: 19 hodin Průběžná práce na psaní diplomové práce: 150 hodin Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (16.03.2024)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno odevzdáním tématu práce, osnovy práce, jedné rozpracované kapitoly (alespoň normostrana textu = 1 800 znaků včetně mezer a řádků) a za poskytnutí zpětné vazby alespoň 1 kolegovi dle stanovených kritérií. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (04.02.2024)
|
|
||
Povinná literatura: Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: PORTÁL sro. Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2004. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. grada Publishing as.
Doporučená literatura: Čmejrková, S., Daneš, F., & Světlá, J. (1999). Jak napsat odborný text. Praha: Leda. Eco, U. (1997). Jak napsat diplomovou práci. Itálie: Votobia. Šanderová, J. (2005). Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství. Šesták, Z. (2000). Jak psát a přednášet o vědě. Academia. Praha: AV ČR. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (04.02.2024)
|
|
||
Přednáška, diskuse, samostudium, tvorba odborných textů. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Hlavní témata: Cíle a úkoly výzkumu v diplomové práci. Výzkumný plán. Tvorba projektu výzkumu. Realizace výzkumu. Zaznamenávaní výsledků výzkumu. Závěry, prezentace výsledků výzkumu. Obhajoba diplomové práce. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Studující rozumí cílům a roli pedagogicky orientovaného výzkumu v rámci diplomové práce. Umí rozlišit různé typy výzkumných designů s ohledem na cíle a výzkumné otázky. Studenti objasní proces tvorby vlastního projektu výzkumného záměru, aplikují teoretické koncepty, navrhují a realizují vlastní výzkumné šetření. Pojmenovávají limity i silné stránky zvoleného postupu, včetně výběru metod pro sběr dat. Studenti analyzují a interpretují data s vědomím etických zásad a srozumitelně prezentují výsledky své práce v podobě výzkumné zprávy. Studující prezentuje dosavadní postup na své diplomové práci a formuluje zpětnou vazbu, ve které reflektuje a hodnotí zvolené metodologické postupy. Poslední úprava: Šejnohová Kristýna, Mgr. (16.02.2025)
|