|
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Důraz bude položen na základní znalosti struktury lidského těla, řídící a regulační systémy, vztah genetických a environmentálních faktorů ve vývoji lidského organismu, problematiku dědičnosti a imunitního systému s ohledem na vývoj a biologické zvláštnosti vývoje dítěte, pubescenta a adolescenta.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (01.09.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty bakalářského kombinovaného studia Vychovatelství znalostmi stavby a zejména funkce lidského těla v jeho ontogenetické proměně jako propedeutického profesního základu pro povolání vychovatele. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (01.09.2017)
|
|
||
Prezentace a další materiály jsou dostupné v Moodle kurzu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=3351#section-1 Přístup dostanou zapsaní studenti. V Moodlu také najdete informace o případné distanční výuce. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (29.09.2020)
|
|
||
DYLEVSKÝ,I. Základy anatomie a fyziologie člověka. Olomouc: Epava, 1998. ISBN 80-901-667-0-9. KOPECKÝ, M.; CICHÁ, M. Somatologie pro učitele. 1. vyd. Olomouc: UP, 2005. 263 s. ISBN 80-244-1072-9 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: Karolinum, 1994. 263 s. ISBN 80-7066-980-2 MACHOVÁ, J. Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-7184-867-7. PŘÍVRATSKÝ, V. Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK, 2004. ISBN 80-7290-182-6. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (01.09.2017)
|
|
||
Úspěšné absolvování písemného testu (min. 70 %). Součástí písemného testu bude popis obrázků, které se vztahují k dané problematice. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (01.09.2017)
|
|
||
1. Vlastnosti živé hmoty, její integrační stupně - geny, buňky, tkáně, orgány, orgánové soustavy. 2. Základy cytologie, histologie a organologie člověka, věkové zvláštnosti jednotlivých soustav. 3. Muskuloskeletární systém. 4. Kardiovaskulární systém. 5. Respirační systém. 6. Gastrointestinální systém. 7. Urogenitální systém. 8. Imunitní soustava. 9. Endokrinní soustava. 10. Nervová soustava. 11. Smyslová soustava. 12. Organismus jako dynamický systém - člověk a prostředí. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (01.09.2017)
|