|
|
|
||
Předmět poskytuje základní orientaci v sociálněpedagogické problematice relevantní k práci učitele praktického vyučování a odborného výcviku. Pozornost je věnována především vlivu rodinného prostředí na výchovu jedince a možnostem školy v prevenci sociálně nežádoucího chování.
Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (28.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům přehled nejvýznamnějších sociálněpedagogických témat a motivovat je k hlubšímu studiu otázek, které jsou podstatné pro pedagogickou práci ve středním odborném školství. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (28.10.2010)
|
|
||
HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. ISBN 80-7290-053-6. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (29.08.2012)
|
|
||
Podmínkou získání zápočtu je úspěšné absolvování zápočtového testu (jeden řádný a dva opravné termíny). Vyžaduje se zvládnutí základní odborné terminologie předmětu a přehled o odborné literatuře, stejně jako schopnost aplikovat probíranou látku na konkrétní situace školní praxe. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (23.08.2012)
|
|
||
1. Vymezení sociální pedagogiky, vliv prostředí na výchovu člověka. 2. Výchova v rodině, znaky a funkce rodiny, práva a povinnosti rodičů. Současný vývoj rodiny, nedostatky v rodinné výchově a možnosti jejich překonání. Náhradní péče o děti. 3. Výchova k manželství a k rodičovství, základní problémy sexuální výchovy. Spolupráce školy s rodičovskou veřejností. 4. Výchovný systém školy, řád školy, žákovská samospráva, školní tradice. 5. Problematika sociální patologie. 6. Vybrané výchovné problémy ve školách. Poslední úprava: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (28.10.2010)
|