PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogicko-psychologická diagnostika - OKBO1P123A
Anglický název: Educational and Psychological Diagnostics
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Prerekvizity : OKBO1P107A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi.

Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

Aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu.

Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (30.01.2021)
Literatura -

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.

HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.

MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.

SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum.

ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.

Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -

Požadavky k zápočtu:

aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu.

Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
Sylabus -

Základní diagnostické pojmy, etika v diagnostickém procesu.

Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup.

Systém poradenství ve školství. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. Diagnostika ve školském poradenském zařízení.

Charakteristika vybraných diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření.

Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů.

Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK