PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
SpPg znevýh. člov. se SP II. - OK0218213
Anglický název: Special Education - Individuals with Auditory Impairment II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBS1S125A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Prerekvizity : OK0218113
Záměnnost : OBSP18213, OBSP18716
Je prerekvizitou pro: OK0218290, OK0218511, OK0218512
Anotace
Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu u dětí a dospělých. Sluchová zkouška u dítěte: reflexní zkoušky, dětská audiometrie tónová, dětská slovní audiometrie, Surdopedický screening. Základy praktických metod vyšetřování sluchu. Klasické sluchové zkoušky: orientační sluchová zkouška řečí, Weberův pokus, Rinného pokus, Schwabachův pokus, sluchová zkouška pomocí šelestů a hudebních nástrojů, audiometrie čistými tóny, slovní audiometrie, vyšetřování centrálních vad sluchu, ERA, BERA, CERA. Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu. Nástin historického vývoje péče o sluchově postižené. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
Literatura

SOVÁK,M. Uvedení do logopedie. Praha, SPN, 1978-1982.

SOVÁK,M. Logopedie. Praha SPN 1. (1966,1971,1974) (1978,1980)

NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994

KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha, Karolinum 2002

POUL, J. Nástin vývoje vyučování neslyšících. MU Brno 1996

JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie I, II. SPN Praha, 1990

HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5.

Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
Sylabus
Úkoly k samostudiu:

Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob se sluchovým postižením.

Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK