|
|
|
||
Cílem je seznámit studenty s teorií praktických forem výuky a s jejich aplikačními možnostmi. První část kurzu je věnována teoretickým základům využití vybraných tradičních i nejmodernějších forem výuky. Ve druhé části studenti tvoří komplexní výukové projekty zaměřené na časoprostorové vztahy živé a neživé přírody, do nichž implementují formy výuky, se kterými se setkali v části první. Důraz je kladen na budování dovednosti co nejefektivnějšího využívání vybraných výukových forem, tedy takového využití, jehož aplikace umožní plně využít potenciál používaných výukových postupů. U všech výukových forem se studenti rovněž zabývají otázkou jejich využití pro rozvíjení klíčových kompetencí žáků ZŠ i SŠ. Kurz je založen na využití metod zážitkové pedagogiky a činnostního vyučování.
Poslední úprava: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (14.08.2017)
|
|
||
vytvoření výukového projektu a jeho realizace se skupinou žáku Poslední úprava: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (22.05.2019)
|
|
||
Kyriacou, C.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-965-8 Reitmayerová V., Broumová, E.: Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8 kol. autorů: Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3 Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9 Uljens, M.: School Didactics And Learning: A School Didactic Model Framing An Analysis of Pedagogical Implication of Learning Theory.Taylor, Francis. USA: 2007. ISBN 978-0863777004 Odborná literatura z věd o živé a neživé přírodě bude zadávána během studia. Poslední úprava: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (14.08.2017)
|
|
||
1. blok – teoretické základy praktické výuky s důrazem na rozvoj klíčových kompetencí 2. blok – příklady praktické výuky (cvičení, vycházka, exkurze) ve vztahu k RVP na SŠ a VŠ 3. blok – realizace praktické formy výuku se skupinou žáků. Bloku předchází konzultace ohledně přípravy materiálů a pomůcek k praktické výuce 4. blok – zhodnocení praktického projekty ve vztahu k rozvíjení kompetencí a znalostí žáků/studentů Poslední úprava: Teodoridis Vasilis, doc. RNDr., Ph.D. (23.05.2019)
|