|
|
|
||
Současné trendy v psychopedii, psychopedická diagnostika.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
seminární práce z psychopedické diagnostiky Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
Bartoňová, M. a kol. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Brno: Paido 2016. Černá, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2015. Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd.5, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2012. Valenta, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013. Vítková, M.: Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením I. Základní informace. Speciálně pedagogická pedagogika. Praha: IPPP 2001. Zelinková, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2011. Zákon č.561/ 2004 Sb. Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělání - (Školský zákon), zákon č. 82/2015 Sb. (vybraná ustanovení) Zákon č. 563/2004 Sb. Zákon o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů Vyhláška MŠMT ČR č. 27/2016 Sb. O vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných Kovaliková, S.: Integrovaná tematická výuka, Kroměříž: Spirála 1995 Mareš, J., Křivohlavý, J: Komunikace ve škole, Brno: MU 1995 Muller, O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, Olomouc: UP 2001 Švarcová, I.: Mentální retardace, Praha: Portál 2000. Vítková, M. a kol.: Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. Paido, Brno 2004. Vítková, M. a kol.: Integrativní speciální pedagogika,Brno, Paido 1998. Ward A.: Nový pohled (Mental HAndicap Law for Eastern Europe) Praha, SZOZP 1995. Rámcový vzdělávací program pro základní školu. Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální. Učebnice, pracovní sešity, metodické příručky. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
Přístupy ke klasifikaci mentální retardace – model podpory, model deficitu, podpora samostatnosti a nezávislosti jedince s mentálním postižením, člověk s mentálním postižením ve světě práce, způsobilost k právům, právní subjektivita, hodnocení rizika, celoživotní vzdělávání. Psychopedická diagnostika a její místo ve speciálně pedagogické a pedagogické diagnostice. Historie psychopedické diagnostiky. Přehled diagnostických metod a jejich využití v psychopedické diagnostice. Diagnostika v jednotlivých vývojových obdobích. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky se zvláštním zaměřením na psychopedickou diagnostiku. Zaměření diagnostické činnosti v období vstupním, adaptačním, průběžná diagnostika a diagnostická činnost v období závěrečném. Testy používané v rámci psychopedické diagnostiky. Hodnocení adaptivního chování. Diagnostické škály (Vinelandská škála, P-A-C archy). Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (19.06.2019)
|