|
|
|
||
Výuka seznamuje studenty s povahou pedagogické vědy a současné pedagogické terminologie.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru. Studenti by měli pochopit obecnou pedagogiku jako nezastupitelnou moderní vědeckou disciplínu, jejíž poznatky tvoří základ pro další studium a praxi v oblasti výchovy a vzdělávání. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.07.2019)
|
|
||
- písemný závěrečný test, možno opakovat Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996. Průcha, J. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. Průcha, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006. Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman 1994. Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN 1992. Vališová, A.; Kasíková, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Štech,S.: Škola stále nová, Praha: UK 1992. Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
- humanizace ve vzdělávání - alternativní školství - společné vzdělávání - vyučovací metody, vyučovací zásady, vyučovací prostředky, - klima třídy a školy - příprava učitele na vyučování - práva a povinnosti asistenta pedagoga Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|