PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Pedagogika a nové směry v pedagogice II - OCDS18SS03
Anglický název: Theory of education and new trends in education II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Zemková
Anotace -
Výuka seznamuje studenty s povahou pedagogické vědy a současné pedagogické terminologie.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru. Studenti by měli pochopit obecnou pedagogiku jako nezastupitelnou moderní vědeckou disciplínu, jejíž poznatky tvoří základ pro další studium a praxi v oblasti výchovy a vzdělávání.

Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.07.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

- písemný závěrečný test, možno opakovat

Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
Literatura -

Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996.

Průcha, J. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015.

Průcha, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006.

Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman 1994.

Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN 1992.

Vališová, A.; Kasíková, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.

Štech,S.: Škola stále nová, Praha: UK 1992.

Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (17.05.2019)
Sylabus -

- humanizace ve vzdělávání

- alternativní školství

- společné vzdělávání

- vyučovací metody, vyučovací zásady, vyučovací prostředky,

- klima třídy a školy

- příprava učitele na vyučování 

- práva a povinnosti asistenta pedagoga

Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK