|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům informace o metodách psychologické diagnostiky žákovy osobnosti, psychických procesů a nejčastěji se vyskytujících psychických poruch. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha . Portál, 2001. HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha : UK PedF, 2002. HRABAL, V. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. Praha : SPN, 1989. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. ZELINKOVÁ, O.: Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 2001. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
1. aktivita v semináři 2. práce materiálového typu - kazuistika žáka nebo diagnostika sociální skupiny 3. prezentace práce Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|
|
||
Diagnostika - vymezení a pojem. Školní poradenské pracoviště. Školská poradenská zařízení. Oblasti diagnostiky. Charakteristika a uplatnění diagnostických metod. Ilustrace vybraných psychologických testů (např. WPPSI, WISC III, IST 2000, Raven, projektivní metody - kresba rodiny, začarované rodiny, stromu, test ŠZ Jirásek, test laterality Žlab, Matějček, Edfeldtův test, test obkleslování Matějček, SPAS, JEPI, SO-RA-D, MCI, CES, B 3, B 4).
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (03.02.2019)
|