Program vychází z holistického, interakčního modelu zdraví a konstruktivistického pojetí výuky. Otevírá studentům cesty k širší podpoře výchovy ke zdravému způsobu života ve škole a v komunitě (vytvářením příznivých podmínek materiálních i sociálních, respektováním zásad kooperace a atmosférou otevřeného partnerství). Studenti samostatně připravují projekty vhodné k implementaci do školních vzdělávacích programů, osvojují si metodiku zpracování žádosti o finanční podporu školních projektů. Učí se koncipovat komunitní projekty se zapojením školy tak, aby je bylo možno přihlásit do výběrového řízení. Materiály mají studenti možnost experimentálně ověřovat v praxi.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2014)
The programme is based on holistic, interactive health model and constructive approach to education. It opens ways to wider support of health education at schools to students. Students independently prepare projects suitable for implementation to school educational programs. They learn to conceive community projects involving school so that they can log in to the selection process. Students have the possibility to verify the materials experimentally during practice.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2014)
Cíl předmětu -
Předmět rozvíjí kompetence posluchačů v oblasti implementace cílů výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace výchovy ke zdraví na školách.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
The course develops the competences of audience in the field of implementation of aims of health education into the school curriculum and implementation of health education at schools.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
Literatura -
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOL. Manuál prevence v lékařské praxi, díl VII. Doporučené preventivní postupy. Praha : SZÚ, 1999, 56 s.
KOL. Manuál prevence v lékařské praxi, díl VIII. Základy hodnocení zdravotních rizik. Praha : SZÚ 2000, 160 s.
KOPŘIVA, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž : Spirála, 1996. ISBN 80-9018-732-3
MARÁDOVÁ, E. Škola a ochrana dětí před úrazy. In: GRIVNA, M. aj. Dětské úrazy a možnosti jejich prevence.
Praha : CÚP UK-2. LF a FN Motol, 2004. s. 56 - 67. ISBN 80-239-2063-4
MZ ČR, WHO: Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001.
Usnesení vlády ČR č. 1046/2002, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
HAVLÍNOVÁ, M. (ed.) Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3
KOL. Manuál prevence v lékařské praxi, díl VII. Doporučené preventivní postupy. Praha : SZÚ, 1999, 56 s.
KOL. Manuál prevence v lékařské praxi, díl VIII. Základy hodnocení zdravotních rizik. Praha : SZÚ 2000, 160 s.
KOPŘIVA, P. Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž : Spirála, 1996. ISBN 80-9018-732-3
MARÁDOVÁ, E. Škola a ochrana dětí před úrazy. In: GRIVNA, M. aj. Dětské úrazy a možnosti jejich prevence.
Praha : CÚP UK-2. LF a FN Motol, 2004. s. 56 - 67. ISBN 80-239-2063-4
MZ ČR, WHO: Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001.
Usnesení vlády ČR č. 1046/2002, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Zápočet bude udělen na základě správně vypracovaného seminárního úkol odevzdaných v zadaném termínu.
Zápočet: hodnocení samostatně vytvořeného projektu a jeho obhajoba.
Písemný test.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (23.02.2018)
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: The course-unit credit is awarded on the basis of a well-elaborated seminar assignment submitted within the given deadline.
Credit: evaluation of self-created project and its defense.
Written test.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
Sylabus -
1. Analýza základních zdravotně - politických dokumentů EU a způsoby jejich aplikace v ČR.
2. Možnosti zapojení školy do komunitních projektů: Zdravá obec, město, region; Škola podporující zdraví (v předškolním i základním vzdělávání); Zdravý podnik.