Posláním studijního předmětu PC4 Internet jako didaktické prostředí je prohloubit poznání vlastností a didaktických možností počítačových sítí a informačních systémů a navodit u studentů způsobilost aktivně využívat počítačovou síť Internet a informační systémy pro podporu jejich studijní a pedagogické činnosti.
Cílem studijního předmětu je vybavit studenty ve vazbě na již absolvované kurzy příslušnými vědomostmi a kompetencemi z oblasti technických prostředků počítačových sítí, využívání služeb sítě Internet včetně možností publikování didaktických dokumentů a základů vlastní tvorby WWW stránek respektujících didaktické zásady a obecně platná kritéria pro tvorbu výukových materiálů. Komunikační a informační význam Internetu předmět doplňuje o základní principy návrhu a vývoje informačních systémů a klade si za cíl objasnit studentům principy a techniky databázových systémů a naučit je vytvořit s konkrétním databázovým systémem jednoduchý informační systém
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)
The aim of subject PC4 Internet as didactical environment is to get deeper in recognizing properties and didactical possibilities of computer networks and information systems and to bring student to competence of using computer network Internet and Information system for supporting their study and pedagogical activity.
The goal of this subject is to equip students in following past courses for given knowledge and competences from the area of technical devices of computer network, using the services of Internet network including possibilities of publishing didactical documents and the basic of own WWW pages creating with respect to didactical principles of design and development of information systems and it's goal is to get clear to students principles and techniques of database systems and to teach them to create with concrete database system simple information system.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)
Literatura
Studijní literatura:
KÁLLAY, F., PENAK, P. Počítačové sítě a jejich aplikace. Praha : Grada Publishing, 2000.
KOSEK, J. HTML Tvorba dokonalých WWW stránek. Praha : Grada Publishing, 2000.
PÍSEK, S. Access 2002 - snadno a rychle. Praha : Grada Publishing , 2001.
RJORDAN, R. Vytváříme relační databázové aplikace. Praha : ComputerPress, 2000.
ROMAN, S. Návrh a programování databází. Praha : ComputerPress, 2000.
SCOT, I. Dynamické HTML - kompletní průvodce. Brno : Computer Press, 1998.
TELNAROVÁ, Z., LUKASOVÁ, A., MATULA, P. Úvod do databází. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999.
BROŽA, P. Tvorba www stránek. Praha : Computer Press, 2001.
Technické a programové prostředky počítačových sítí, typy a vlastnosti počítačových sítí, způsoby připojování, struktura Internetu, uživatelské nastavení operačních systémů a klientů pro přístup k Internetu, řešení elektronické pošty
Základy jazyka HTML a tvorby HTML dokumentů, způsoby prezentace dokumentů v prostředí WWW, nástroje pro tvorbu, specializované HTML editory
Internet jako didaktické prostředí, vliv Internetu na výukový proces, výukové aktivity s problémovým a projektovým zaměřením založené na využití Internetu
Databázové a informační systémy, architektura zpracování a přístupu k datům, datové modely, schéma databáze, vytváření databáze, práce s databází
Realizace vlastního výukového projektu
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (22.09.2005)
Technical and program devices of computer networks, types and properties of computer networks, possibilities of connecting, Internet structure, user's setup of operating system and clients for Internet access, solving electronic mail
HTML basic and basic of HTML documents creating, ways of document presentation by WWW, tools for creating WWW pages and specialized HTML editors
Internet as a didactical environment, Internet influence on teaching process, teaching activities with programs and project focus based on Internet using
Database and Information systems, architecture of processing and access to data, data models, database schemes, database creating, working with database