|
|
|
||
Cílem kurzu Seminář k závěrečné práci je syntéza teoretických poznatků z oblasti didaktiky anglického jazyka získaných v průběhu studia, prohloubení teoretické základny profesní kompetence studentů učitelství, zvědomování a formování individuálního pojetí cizojazyčné výuky a rozvoj reflektivních strategií a technik v souladu s pojetím učitele jako reflektivního praktika. Kurz si dále klade za cíl rozvíjet schopnost identifikovat konkrétní problémy při výuce, klást relevantní otázky a kriticky analyzovat vlastní zkušenost v roli učitele. Seminář provází účastníky procesem tvorby závěrečné práce. V průběhu semestru se budou společně hledat cesty k jejímu zpracování a diskutovat dílčí výstupy.
Závěrečná práce je jedním z výstupů studia specializace anglický jazyk a zároveň přípravou na vstup do učitelské praxe. Reprezentuje autorův/autorčin utvářející se osobitý přístup k výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy v teoretické i praktické rovině. Má podobu profesního portfolia a obsahuje následující komponenty:
1. Esej s názvem 'Ten essential principles for teaching English to young learners’
2. Observační archy a syntéza pozorování
3. Zevrubná příprava na hodinu
4. Reflexe A-A-A na základě videozáznamu
5. Povinně-volitelná část.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
1. Účast na seminářích (max. 1 absence), připravenost 2. Plnění dílčích úkolů při zpracování jednotlivých částí práce (např. prezentace) 5. Pořízení videozáznamu a jeho sdílení 7. Odevzdání všech složek závěrečné práce v uvedených termínech, v uvedeném rozsahu a kvalitě (požadavky na závěrečou práci i termíny odevzdání budou sděleny na prvním semináři) 5. Závěrečný rozhovor nad portfoliem Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Richards, J.; Lockhart, Ch. (1996). Relfective Teaching in Second Language Classrooms. CUP (selected chapters) + Individually chosen according to the focus of the particular project · Doporučená: Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido Maňák J.; Švec V. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Brno: CPV Nunan, D. (1992). Research methods in language teaching. Cambridge: CUP Hopkins, D. (2002). A Teacher’s Guide to Classroom Research. Maindenhead: Open University Press
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
· individualizovaný výběr principů výuky AJ · diskuze a následná úprava výběru principů · prezentace dílčích výsledků práce v seminářích · zpracování eseje · tvorba observačního archu · tvorba strukturované přípravy na hodinu · příprava na observaci, plánování a reflexi · reflexe praxe · dopracování písemné reflexe · rozhovory nad portfoliem Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|