|
|
|
||
Kurz má přinášet nejnovější poznatky o problematice autodiagnostiky učitele jako nástroje sebereflexe učitele
Cílem kurzu je uvést do určitého způsobu uvažování a především nabídnout konkrétní diagnostické a
autodiagnostické postupy. Autodiagnostický výcvik bude zaměřen především na zjišťování individuálního podílu
učitele na žákovských výkonech; zjišťování vlastních preferencí v hodnocení žáků; zjišťování podílu učitele na typu
vyvolávané motivace u žáků; analýzu průběhu vyučovací hodiny jako zdroje autodiagnostických informací.
Poslední úprava: T_KDF (02.05.2012)
|
|
||
Podmínkou pro získání zápočtu je úspěšné splnění vědomostního testu. Student má právo na jeden řádný a dva opravné termíny. V případě pokračující distanční výuky bude test nahrazen (doplněn) vypracováním úkolu zaměřeného na interpretaci diagnostických zjištění. Pavelková Poslední úprava: Pavelková Isabella, doc. PhDr., CSc. (12.10.2020)
|
|
||
Základní literaturou pro kurz je: HRABAL, V., PAVELKOVÁ, I.: Jaký jsem učitel. Praha, Portál 2010 Rozšiřující literatura: MÜLLER, CH. T.: Subjektive Theorien und handlungsleitende Kognitionen von Lehren als Determinanten schulischer Lehr-Lern-Prozesse im Physikunterricht. Studien zum Physiklernen, Band 33, 348 Seiten, 2004. SPILKOVÁ, V., VAŠUTOVÁ, J.: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha , PedF UK 2008 ZABEL, J.: Subjektive Theorien von Lehrern űber Risikoschű. Identifikation von Problémem. Ursachen und Lösungmöglichkeiten anhand eines problemzentriertes Interview. Studienarbeit. Htpp:// www.grin.com Http://www.eteachingplus.de/theorien_lehren_subjektiv.html Poslední úprava: T_KDF (02.05.2012)
|
|
||
1. Koncepce přípravy kompetentního učitele 2. Definice - vymezení pojmů (pedagogicko-psychologická diagnostika, Autodiagnostika, sebereflexe, subjektivní (implicitní) teorie) 3. Subjektivní teorie - teoretický koncept 4. Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept 5. Diagnostické a autodiagnostické strategie 6. Autodiagnostika učitele v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování 7. Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sbereflexe 8. Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků. Poslední úprava: T_KDF (02.05.2012)
|