|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s co nejširším spektrem forem, jakými lze do výuky na střední škole zařadit
řešení fyz. úloh a samostatné experimentování žáků. Studenti se seznámí s typově různorodými experimenty,
které provádějí v Interaktivní fyzikální laboratoři (IFL) na MFF UK žáci středních škol.
Pozornost bude věnována didaktickému zařazení uvedených aktivit do výuky, jejich logické struktuře, designu
prac. listů či formám zadání. Studenti se také seznámí s možným způsobem rozboru a hodnocení těchto aktivit,
mj. formou opravení autentických žákovských prací a následné diskuse.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Výuka probíhá blokově, studenti získají zápočet za aktivní účast na všech výukových blocích. Dále je podmínkou zápočtu odevzdání metodického zpracování experimentu vybraného vedoucím cvičení a vytvoření pracovního listu dle zadaných požadavků. Charakter podmínek pro získání zápočtu vylučuje opakování.
Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Millar, R. (2009). Analysing practical activities to assess and improve effectiveness: The Practical Activity Analysis Inventory (PAAI). York: Centre for Innovation and Research in Science Education, University of York. Agrest, M. M. (2009). Physics Labs with Flavor. Physics Teacher 47(5), 297-301. Hieggelke, C. J., et al. (2015). TIPERs: Sensemaking Tasks for Introductory Physics. Boston: Addison-Wesley. Další materiály vedoucích semináře. Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Zadání a cíle praktické práce Experimentování v badatelské výuce Formy zadání a řešení fyzikálních úloh Design pracovních listů pro aktivity ve výuce fyziky Hodnocení experimentálních aktivit žáků Poslední úprava: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|