Studenti se teoreticky a následně prakticky seznamují s aktivizačními metodami a formami práce ve výuce chemie.
Jedná se např. o exkurze, únikové hry, didaktické hry, realizace chemické show/divadla a další aktivizační metody.
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (04.02.2021)
Students become familiar with activating methods and forms of work in chemistry teaching both theoretically and practically. This includes, for example, excursions, escape games, didactic games, conducting a chemistry show/theater, and other activating methods.
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Literatura -
Responzivní výuka (Harry Fletcher-Wood)
Psychologie dítěte (Jean Piaget)
Tvořivost (techniky a cvičení) (Marie Königová)
Psychodidaktika (Škoda, Doulík)
Moderní didaktika (Robert Čapek)
Líný učitel (Robert Čapek)
Poslední úprava: Distler Petr, doc. RNDr., Ph.D. (10.10.2021)
Moderní didaktika (Robert Čapek)
Líný učitel (Robert Čapek)
Psychologie dítěte (Jean Piaget)
Tvořivost (techniky a cvičení) (Marie Königová)
Psychodidaktika (Škoda, Doulík)
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (26.08.2020)
Požadavky ke zkoušce -
Zápočet:
80% prezence na konaných seminářích. Aktivní účast na seminářích
Zkouška: Prezence vlastní tvorby – výuka předmětu chemie s podporou aktivizačních metod a forem práce
Poslední úprava: Petrželová Simona, RNDr., Ph.D. (26.08.2020)
Credit:
80% attendance at the seminars.
Active participation in seminars.
Examination:
Presentation of one's own work – teaching chemistry with the support of activating methods and forms of work.
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Sylabus -
Metody a formy práce: Studenti se teoreticky a následně prakticky seznamují s aktivizačními metodami a formami práce ve výuce chemie. Jedná se např. o exkurze, únikové hry, didaktické hry, realizace chemické show/divadla a další aktivizační metody.
Učivo / témata:
Student rozšíří a do větší hloubky rozvine své portfolium aktivizačních metod: Aktivizační metody: cyklus C-M-I-A-R-E Kritické myšlení a metody na jeho rozvoj (RWCT), cyklus E-U-R Práce s výukovými videi (např. němé video, metoda jedno slovo, INSERT tabulka apod.) Badatelsky orientovaná výuka, úrovně, 5E model Mobilní aplikace Výukový cíl a práce s ním, Bloomova taxonomie cílů Teorie učení Fáze vyučovací hodiny (motivační, expoziční, fixační…) Formativní, sumativní hodnocení
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (12.09.2024)
Methods and Forms of Work:
Students become familiar with activating methods and forms of work in chemistry teaching both theoretically and practically. This includes, for example, excursions, escape games, didactic games, conducting a chemistry show/theater, and other activating methods.
Curriculum / Topics:
The student expands and further develops their portfolio of activating methods:
Activating Methods: C-M-I-A-R-E cycle
Critical Thinking and Methods for Its Development (RWCT): E-U-R cycle
Working with Educational Videos (e.g., silent video, one-word method, INSERT table, etc.)
Inquiry-Based Learning: Levels, 5E model
Mobile Applications
Educational Objectives and Working with Them: Bloom's taxonomy of objectives
Learning Theory
Phases of a Lesson (motivational, expository, fixation, etc.)
Formative and Summative Assessment
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
Výsledky učení -
Očekávané výstupy: Student … se na základě dostupné literatury teoreticky seznámí s vybranou aktivizační metodou. … připraví úsek VH, do kterého vhodným způsobem inkorporuje vybranou aktivizační metodu. … porovnává a kriticky hodnotí vybrané aktivizační metody. … uvede výhody a nevýhody vybraných aktivizačních metod ve výuce chemie.
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)
The student...
… becomes theoretically familiar with a selected activating method based on the available literature.
… prepares a lesson segment in which they appropriately incorporate the selected activating method.
… compares and critically evaluates the selected activating methods.
… states the advantages and disadvantages of the selected activating methods in chemistry teaching.
Poslední úprava: Teplá Milada, doc. RNDr., Ph.D. (30.09.2024)