|
|
|
||
Jde o povinný předmět, jehož cílem je seznámení studentů s využitím sportovním forem a prostředků v životě zdravotně
postižených dětí, mládeže, dospělých a seniorů. Studenti získají potřebný přehled o jednotlivých smyslových a zdravotních
typech postižení, kde využití vhodných sportovních aktivit, vede k optimalizaci zdravotního stavu a přispívá
k plnohodnotnému začlenění do rodinného prostředí a ovlivňuje profesní uplatnění. Poznatkový fond zahrnuje informace o
etických a morálních aspektech sportu postižených, uplatnění fyzioterapeutů ve sportovních oddílech zdravotně
postižených, o roli fyzioterapeuta ve vrcholovém sportu zdravotně postižených a sportovní klasifikaci s ohledem na míru
postižení. Nabídne vhled o možnostech využití sportovních forem u pacientů s roztroušenou sklerózou, diabetes,
revmatologickými a záchvatovými onemocněními, tělesnými a smyslovými handicapy ve stáří.
Stručná charakteristika předmětu:
Výuka a participace na seminářích poskytne frekventantům studia obohacení poznatkového fondu o nově se formujících
sportovních aktivitách zdravotně postižených včetně adrenalinových a outdoorových sportů se zřetelem k široké varietě
disability. Předpokládá se maximální využití osobních zkušeností studentů ve sféře sportu zdravotně postižených. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Ročník: 1. roč. Navazující magisterské stadium fyzioterapie Semestr: zimní 2023/2024
Název předmětu: Tělesná výchova a sport tělesně postižených Garant předmětu: PhDr. Josef Kábele Počet hodin: 2, zápočet, zkouška Podmínky k udělení zápočtu: vypracovaná a přednesená práce Výuka: čtvrtek 08:00 – 09:40, Plzeňská C203
Poslední úprava: Pecharová Michaela (11.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví: MKF. Překlad Jan Pfeiffer a Olga Švestková. 1. české vyd. Praha: Grada, 2008. 280 s. ISBN 978-80-247-1587-2. WINNICK J. P., PORRETTA D. L., Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics, Champaign 2017, 6ed., ISBN: 978-14-925-1133 KÁBELE, Josef. Sport vozíčkářů. vyd. 1. Praha: Olympia, 1992. 196 s. Kondice. ISBN 80-7033-233-6. Doporučená literatura: KOHE, Geoffery Z., ed. a PETERS, Derek M., ed. High performance disability sport coaching. First published. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. x, 217 stran. ISBN 978-1-138-86036-0. RUŠAVÝ, Zdeněk a kol. Diabetes a sport: příručka pro lékaře ošetřující nemocné s diabetem 1. typu. 2. vydání. Praha: Maxdorf, [2020], 2020. 271 stran. Jessenius. ISBN 978-80-7345-639-9. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|
|
||
Jde o povinný předmět, jehož cílem je seznámení studentů s využitím sportovním forem a prostředků v životě zdravotně postižených dětí, mládeže, dospělých a seniorů. Studenti získají potřebný přehled o jednotlivých smyslových a zdravotních typech postižení, kde využití vhodných sportovních aktivit, vede k optimalizaci zdravotního stavu a přispívá k plnohodnotnému začlenění do rodinného prostředí a ovlivňuje profesní uplatnění. Poznatkový fond zahrnuje informace o etických a morálních aspektech sportu postižených, uplatnění fyzioterapeutů ve sportovních oddílech zdravotně postižených, o roli fyzioterapeuta ve vrcholovém sportu zdravotně postižených a sportovní klasifikaci s ohledem na míru postižení. Nabídne vhled o možnostech využití sportovních forem u pacientů s roztroušenou sklerózou, diabetes, revmatologickými a záchvatovými onemocněními, tělesnými a smyslovými handicapy ve stáří. Stručná charakteristika předmětu: Výuka a participace na seminářích poskytne frekventantům studia obohacení poznatkového fondu o nově se formujících sportovních aktivitách zdravotně postižených včetně adrenalinových a outdoorových sportů se zřetelem k široké varietě disability. Předpokládá se maximální využití osobních zkušeností studentů ve sféře sportu zdravotně postižených. Poslední úprava: Čechová Jana, Mgr. (23.11.2020)
|